Pokud jste se někdy setkali s poškozeným výfukem u svého automobilu, pak jistě víte, jakou dokáže udělat neplechu. Některým možná přijde úsměvné mít chvíli zvuk skutečně výkonného vozu, ovšem po chvíli si člověk přijde jak v traktoru a snaží se prorezivělý, děravý či prostě upadlý komponent výfukového systému opravit či nahradit. To však může u některých modelů vyjít draho a tak se lidé uchylují k řadě nevšedních řešení.
Tlumič výfuku je v podstatě velice jednoduché zařízení, bez kterého dokáže automobil bez problémů fungovat. Po nějaké době však začne jeho absence chybět každému řidiči a na řadu přichází výměna. Samotný tlumič není příliš drahý a pokud jeho výrobu svěříte servisu, pravděpodobně vás to nezruinuje. Někteří lidé jsou však odhodláni ušetřit za každou korunu a tak se snaží zužitkovat co je zrovna po ruce.
Jedním z takových lidí je i Daniel Tillotson, kanadský majitel Subaru WRX, který vede velice humorný YouTube kanál. Daniel se v současnosti snaží svého WRX zbavit, ovšem vzhledem k jeho velice upřímnému (a velice zábavnému) inzerátu se nedivíme, že se mu to ještě nepovedlo.
Snaze o prodej vozu by sice mohl pomoci výrazně hluboký a bublavý zvuk výfuku, ovšem jen za předpokladu, že by byl dílem koncovky. V tomto případě je však zdrojem zajímavého zvuku zcela urezlá koncovka výfuku, která visí pod automobilem silou vůle.
Je vcelku pochopitelné, že do auta na prodej se nikomu nechce investovat velké částky, ovšem Daniel to vzal s co nejmenším možným rozpočtem a klasický tlumič výfuku se rozhodl nahradit tím, co měl zrovna doma po ruce: dvojicí kartonových trubek různých průměrů. izolepou, drátem a stříbrným sprejem. Z nástrojů mu pak pomohla aku-vrtačka, elektrická pila, kleště, nůžky a tužka.
Výroba koncového dílu tlumiče se zkrátka nesla v duchu jednoho českého televizního moderátora, jehož příjmení je současně druhem ovoce, ze kterého se vyrábí například hruškový koláč, hruškový kompot nebo hrušková povidla. Nechceme být ale konkrétní.
Stejně jako produkty známého kutila vypadá i tenhle pokus o výfuk dost pofidérně a první pokus skončí skutečným fiaskem - výfuk totiž nevydrží tlak plynů a odlétne. Po vyztužení konstrukce několika dalšími vrstvami izolepy a opětovné instalaci se však zdá, že výfuk konečně drží. A co je hlavní - plní funkci tlumiče!
Na konci videa je pak několik srovnání zvuku bez tlumiče a s tlumičem vyrobeným z lepenky - rozdíl je markantní. Po prvních pár testovacích pokusech se však řidič nechá unést a vytočí přeplňovaný boxer pod kapotou k omezovači. To už ale výfuk z lepenky opět nevydrží a výroba může začít nanovo.
Pokud by vám ale výfuk upadl například po cestě do Chorvatska, pamatujte si, že stačí najít průměrné papírnictví, kde budou mít trubky z lepenky a kousek obyčejného kartonu. Izolepu a multi-tool by měl každý vozit v autě a víc toho k výrobě při troše štěstí potřebovat nebudete.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?