Elektromobily Tesla jsou rychlé, komfortní, bezpečné a zároveň vybavené jedním z nejpokročilejších systému autonomní jízdy, jaký je v současnosti na trhu. Tahle technologická vymyšlenost však podněcuje v lidech pocit, že si za volantem mohou dovolit téměř cokoliv.
O tom nás přesvědčil i kousek, kterého se v květnu 2017 dopustil britský občan Bhavesh Patel, který za volantem své Tesly Model S 60 vyrazil na zalidněnou dálnici M1. Vzhledem k vlekoucí se dopravě však rychlost na dálnici klesla na cca 64 km/h a tak Patel dostal úžasný nápad.
Na aktivaci funkce Autopilot by samozřejmě nebylo nic špatného, ostatně i k těmto účelům byla vymyšlena. Patel se však rozhodl, že si udělá maximální pohodlí. Po aktivaci Autopilota se tak přemístil na stranu spolujezdce, ruce si dal za hlavu a natáhl si nohy. Vůz se tak řítil po dálnici jen pod kontrolou autopilota.
Během jízdy naštěstí k žádnému incidentu nedošlo, přesto měl Patel trochu té smůly. Jeho jízdu totiž zaznamenal jeden z dalších řidičů na dálnici, který buď umístil záznam na internet (kde si ho policisté všimli), nebo ho přímo předal policistům.
BBC news pak uvedly, že Patel byl u soudu shledán vinným z nebezpečné jízdy, za což mu soud uložil hned několik trestů. Patel tak nesmí 18 měsíců vjet na dálnici M1 a zároveň bude muset odpracovat 100 hodin bez nároku na mzdu. Úřadu královského prokurátora navíc bude muset zaplatit pokutu cca 52 000 Kč.
Jedná se o poměrně přísný trest, ovšem na takové jsme z Británie již poměrně zvyklí. V tomto případě se navíc ani nemůžeme příliš divit, neboť systém Tesla Autopilot byl vytvořen tak, aby pouze asistoval bdělým řidičům za volantem, kteří budou schopni v případu krizové situace kdykoliv převzít řízení vozu.
Na celém případu je pa možná nejděsivější Patelovo vyjádření k celému incidentu. Přiznává totiž, že jeho chování bylo "bláznivé," ovšem na druhou stranu dodává, že byl pouze tím jedním smolařem, kterého při něm nachytali. Podle všeho tak takových hazardérů "za volantem" jezdí po britských dálnicích mnohem více. A možná nejen po britských.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?