O překonání rychlostního rekordu v kategorii automobilů SUV jsme psali již začátkem týdne, ovšem teprve nyní se podařilo dostat k záběrům, které významný okamžik zachycují. A my už teď můžeme prozradit, že podívaná je to vskutku úchvatná!
Dosud byla nejrychlejším SUV brutálně upravená Toyota Land Cruiser, která ukrývala pod kapotou motor o výkonu rovných 2 000 koňských sil. Díky tomu se v polovině minulého léta dokázalo tohle monstrum rozhýbat na rychlost 370.1 km/h, což bohatě stačilo na stanovení nového rychlostního rekordu. O ten se ale minulý týden přihlásil tento monumentální Nissan Qashqai o stejném výkonu.
Za stavbou unikátního stroje stojí britská tuningová společnost Severn Valley Motorsport, která si získala renomé pro své speciální úpravy Nissanu GT-R R35. Před pár lety se ale společnost pustila do poněkud absurdního projektu, kterým byl Nissan Qashqai-R o výkonu 1 500 koní.
Už s takto upraveným vozem bylo jistě o zábavu postaráno, ovšem to ještě nestačilo, takže výkon se zvýšil až na 2000 koní. O generování výkonu se stará 3.8 litrový twin-turbo motor V6, který pochází z Nissanu GT-R.
Jakmile bylo kompaktní SUV vyladěno a připraveno na podávání maximálních výkonů, vypravila se s ním společnost na akci V-Max 200, kde Qashqai-R dosáhl maximální rychlosti 382.5 km/h, čímž nechal Toyotu daleko za sebou a přivlastnil si titul nejrychlejšího SUV světa.
V Guinnessově knize rekordů byste však záznam hledali marně ze dvou důvodů. Tím prvním je nutnost zopakovat jízdu alespoň dvakrát, přičemž za výsledek se počítá průměr z obou jízd - Qashqai-R se však po trati prohnal pouze jednou. Druhým důvodem je pak velikost. Zatímco Land Cruiser je plnohodnotným SUV ze staré školy, Qashqai se řadí do skupiny kompaktů.
I tak se ale výkony dají označit za více než působivé. Na maximální rychlost se totiž dostal za cca 27 sekund, přičemž jízda byla poměrně klidná, až na lehce děsivý moment při rychlosti 241.4 km/h, kdy sebou vůz zvláštně trhl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?