Americký prezident Donald Trump jezdí v současné době limuzínou, kterou zdědil po svém předchůdci Baracku Obamovi. Tyto limuzíny už jsou ale na silnicích poměrně dlouho a tak se Donald Trump může těšit na zcela nové a modernější svezení. Už včera jsme přitom informovali, že na svůj nový vůz čeká i ruský prezident Vladimir Putin, který se však nejspíš pochlubí novým vozem o něco dřív.
Americký prezident Donald Trump už je ve svém úřadu déle jak rok, ovšem stále se vozí prezidentskou limuzínou Cadillac, kterou zdědil ještě po svém předchůdci Obamovi. Tyto limuzíny, kterým se přezdívá Beast, jsou však ve službě již od roku 2009, takže se brzy dočkají výměny za modernější kousky.
Na těch se podle televizní stanice Fox News pracuje již od roku 2014 a nedávno již byly předány automobilkou General Motors do rukou tajné služby (U.S. Secret Service), která má prezidentovu ochranu na starosti. TAjná služba nyní vůz pravděpodobně dovybaví tajným vybavením, vše patřičně otestuje a poté vůz zařadí do služby.
Bývalý prezident společnosti Cadillac, Johan de Nysschen, již dříve potvrdil, že vozidla byla včas postavena a předána do rukou zákazníka. Tisková mluvčí tajné služby poté dodala, že stavba nové generace prezidentské limuzíny probíhá podle plánu. Odhalení nového vozu se pak čeká během pozdního léta tohoto roku.
Během posledního roku se nová limuzína pro prezidenta Trumpa objevila na silnicích hned několikrát - vždy zahalena maskovací folií. Párkrát se ji přesto podařilo vyfotit pozorným fotografům. Tajná služba si podle všeho objednala více než limuzín, přičemž celková zakázka se vyšplhala do výše 15.8 milionu dolarů (cca 324,3 milionu korun).
Nový speciál sice vypadá jako limuzína, nicméně konstrukce by měla odpovídat spíše masivnímu SUV, nebo dokonce náklaďáku. Vůz je silně pancéřován a síla dveří se dohaduje na cca 20 centimetrů. Skla jsou samozřejmě neprůstřelná a vůz by měl být schopen odolat útoku ručními zbraněmi, granáty i protitankovými střelami. Vůz je také utěsněn a disponuje vlastní zásobou kyslíku, takže ani plyn by neměl být problém.
A pokud už by náhodou došlo na ohrožení posádky, zejména prezidenta, ve voze by nemělo chybět ani pár deci krevních zásob odpovídající skupiny, takže v případě nouze je možné okamžitě poskytnout prezidentovi krevní transfuzi.
Detaily o nové limuzíně jsou však přísně tajné, takže zatím mluvíme pouze na úrovni spekulací. Vzhledově by však měl být vůz situován do podoby Cadillacu CT6, ačkoliv s tímto vozidel bude mít společného opravdu jen pramálo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?