Ruský automechanik Arthur Tussik je skutečnou živoucí legendou. Díky svým videím, na kterých mění naprosto hrůzostrašné vraky v zánovní vozy, se stal celebritou ve světě automobilových nadšenců
Tentokrát se Arthur Tussik pustil do opravy poměrně vážně poškozeného Mercedesu C300, který musel projít poměrně drsnou dopravní nehodou. Velká část motorového prostoru je totiž zdemolována, nosníky byly ohnuty a poškození utrpěl i pravý zadní podběh a pravé zadní dveře. Náraz byl dokonce tak silný, že vystřelil i boční airbagy.
V porovnání s ostatními vozy, které Arthurovi prošly rukama, se však dá označit poškození tohoto Mercedesu za malichernost. Ještě před začátkem oprav však bylo potřeba zbavit se všech poškozených dílů, jako byly blatníky, kapota, chladič, čelo, atd.
Poté přišlo na řadu rovnání předních nosníků, které byly po nárazu ošklivě pokrouceny. Už jen samotné rovnání si vyžádalo řadu měření, řezání, vyklepávání nebo použití laserové vodováhy. Jakmile se však podařilo nosníky narovnat, přišlo na řadu svařování, utěsňování a samozřejmě lakování.
A protože po dobu schnutí barvy se nedalo s nosníky nic dělat, vydal se Arthur k zadní části vozu. Pravé zadní dveře vyměnil za nové a poškozený podběh se rozhodl vyrovnat. Na první pohled malé poškození však vyžadovalo poměrně dost práce a korekcí, jinak by po nasazení dveří byla vidět křivá spára.
Jakmile barva na předních nosnících zaschla, instaloval Arthur na vůz novou kapotu, blatníky a přední masku. Po pěti dnech v servisu se tak vůz mohl vydat na cestu do lakovny, kde strávil dalších pět dnů. A nutno dodat, že na celkem deset dnů práce jsou výsledky skutečně fenomenální.
Bílý Mercedes-Benz C300 4Matic dostal zpět svou zašlou eleganci a slávu. Na fotografii, která oba modely srovnává, pak nemáte šanci poznat, v jakým stavu se vůz předtím nacházel. Trochu nás ale děsí další osud automobilu. Pokud by se ho totiž současný majitel rozhodl prodat, dost pochybujeme o tom, že by nového vlastníka na tento servis upozorňoval.
Trochu nás tedy mrzí, že schopnosti tohoto schopného mechanika budou s největší pravděpodobností časem zneužity k vydělávání na nevědomosti druhých. Z videa se totiž zdá, že bez kvalitního výpisu historie vozidla, nebo vybaveného a znalého mechanika, nebude mít kupec absolutní ponětí o tom, co má vůz za sebou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?