Korejská automobilka Hyundai je svými provokativními kampaněmi pověstná, což by vám jistě potvrdil nejeden marketingový odborník. Ovšem zatím co v Česku si vyskakuje pouze na mladoboleslavskou Škodu Auto, v zahraničí si bere na mušku i Elona Muska a jeho Teslu.
Velký povyk se totiž strhl kolem billboardu s elektrickými modely Hyundai, který automobilka vyvěsila v Ženevě. Na propagaci vlastních elektromobilů by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby si však automobilka dokázala odpustit malé rýpnutí v podobě věty "Your turn, Elon", tedy "Jsi na tahu, Elone" - čímž se opírala o Elona Muska a jeho Teslu.
Automobilem vystaveným na billboardu je přitom elektrické SUV Hyundai Kona, které by podle plánů automobilky mělo být prvním dostupným čistě elektrickým crossoverem (kompaktním SUV, chcete-li) na trhu. Technické parametry přitom nejsou vůbec marné.
Kona má být nabízena ve dvou výkonových variantách, slabší nabídne baterie s kapacitou 39.2 kWh, dojezd 300 km, výkon 99 kW (135 k), točivý moment 395 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h během 9.3 sekundy a maximální rychlost 167 km/h. Výkonnější model pak nabídne baterie s kapacitou 64 kWh, dojezd 470 km, výkon 150 kW (204 k), točivý moment 395 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h během 726 sekundy a shodnou maximální rychlost 167 km/h.
One Billboard Outside Geneva. Huge trolling of Tesla & @elonmusk by Hyundai: pic.twitter.com/0I5mxeNuz9
— Peter Campbell (@Petercampbell1) 7. března 2018
Tesla má momentálně v nabídce pouze větší SUV Model X, které spadá do zcela jiné kategorie než Kona. Brzy by se však mělo objevit i kompaktní SUV Tesla Model Y, jehož platforma bude vycházet z Modelu 3. S tím by pak Model Y měl sdílet i technické parametry, včetně dojezdu okolo 500 km. Cena se pak očekává okolo 50 000 dolarů (cca 1 mi. Kč).
Nevíme sice kdy bude Model Y představen, nicméně Kona si zákaznickou základnu zřejmě vybudovat nestihne, neboť na americké trhy dorazí až v první polovině příštího roku. V nabídce však bude pouze se silnějším akumulátorem a její výhodou by měla být i cena okolo 40 000 dolarů, tedy cca 830 000 Kč.
Je však otázkou, zda budou lidé volit lacinější experiment (jedná se o první elektrické SUV), nebo osvědčenou Teslu, která navíc vždy vyčnívá pokročilými funkcemi infotainmentu i neokoukaným designem interiéru a exteriéru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?