Řidiči náklaďáků a doručovacích dodávek nemají zrovna lehkou práci, ovšem jedním z mála benefitů může být skutečnost, že se podívají na místa, kam by se jinak nedostali. A právě poznávání nových míst s sebou může přinášet i radosti, jako je například pořízení raritní Toyoty Supra v netknutém stavu, která posledních 11 let stála na místě. A navíc se jedná o pořádný unikát
Na diskuzním fóru Drift Works se zkraje února tohoto roku objevilo téma, které nemůže nechat chladným žádného milovníka japonských automobilů. Uživatel s přezdívkou "ste dub" se zde totiž pochlubil koupí, kterou mu tiše závidíme.
"Ste dub, který žije v Irsku," se totiž živí jako řidič náklaďáku a během jedné z rozvážek si všiml zaprášené a zanedbané Toyoty Supra, která měla k výstavnímu kousku hodně daleko. Povedlo se mu však dostat se k majiteli, od kterého zjistil, že vůz stál posledních 11 let bez hnutí na místě a nikdo se ho ani nedotkl. Majitele se proto rovnou zeptal na cenu a nakonec se stala Supra jeho.
Pod kapotou sice není tolik obdivovaný přeplňovaný motor 2JZ-GTE, ovšem i atmosferická varianta s výkonem 225 koní dokáže nabídnout příjemné svezení. Motor je navíc spojen s manuální pětistupňovou převodovkou w58, takže o zábavu bude jistě postaráno.
Na fotografiích "po nalezení" vypadá vůz skutečně zbědovaně, nicméně po umytí se ukázalo, že na tom není vůbec špatně. Lak je sice vybledlý a bude potřebovat rozleštit, nicméně vůz je absolutně bez koroze či jiného mechanického poškození. Od roku 1993, kdy byla vyrobena, navíc Supra ujela jen 115 000 kilometrů.
Nový majitel zatím s automobilem pouze najel na rampu odtahového vozu, podle jeho slov prý motor chytil na první otočení klíčkem. Ještě před prvními výlety se však nový majitel chystá dopřát vozu kompletní servis v podobě výměně kapaliny, rozvodů, svíček, atd. V plánu je také renovace laku a možná menší úpravy.
Rozsah úprav ale bude opravdu jen minimální. Majitel vozu totiž krátce po koupi zjistil, že automobilka vyrobila pouze 120 automobilů v kombinaci této barvy, motoru a převodovky. Jedinou úpravou se tak prozatím stala 17-palcová kola z přeplňovaného modelu, která nahradila 16-palcová kola standardně dodávaná k atmosferickým motorům.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?