Abarth, pod-značka italského Fiatu zaměřená na vývoj sportovních modelů, má pro Ženevský autosalon připravenou speciální edici oblíbeného roadsteru 124 Spider nazvanou Abarth 124 GT. Ten kromě nového designu a unikátních kol nabídne i raritu, která už se v dnešním světě vozidel s otevřenou střechou příliš často nevidí: odnímatelnou pevnou střechu, tedy tzv. HardTop.
Nová sportovní verze italského roadsteru dostala unikátní šedý lak v odstínu "Alpi Orientali Grey" a novou sadu 17-palcových litých kol, která jsou oproti původním diskům lehčí až o 3 kilogramy. Milovníci závodních tradic si však mohou připlatit i za černě lakovanou kapotu motoru, která odkazuje na legendární závodní Abarth 124 Rally.
Nejvýraznější novinkou Abarthu 124 GT je však jeho odnímatelná pevná střecha vyrobená z karbonu. Dříve byly tyto pevné střechy běžným doplňkem kabrioletů a roadsterů napříč trhem, ovšem dnes se jedná o raritu. Hardtop přitom nabízí vyhřívání zadního okna, čalouněný strop a jeho váhu se podařilo udržet pod 16 kilogramy.
S nasazenou pevnou střechou pak nový Abarth vzdáleně připomíná Mazdu Mx-5 druhé generace, která měla podobný HardTop i celkově blízké tvary. Samotný Fiath 124 pak sdílí šasi i větší část konstrukce s poslední (čtvrtou) generací Mazda Mx-5.
Látková střecha ve voze samozřejmě zůstává a je ukryta tam co vždy. K dalším zajímavým drobnostem patří i černě lakovaná lesklá zrcátka, černě lakované části předního nárazníku a zákazníci si mohou připlatit i za karbonové křídlo.
Pod kapotou se ukrývá standardní motor, tedy 1.4 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 170 koní s maximálním točivým momentem o hodnotě 250 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne Abarth za 6.8 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 232 km/h. Standardním doplňkem je dvojitý výfuk Record Monza, díky kterému dostává Abarth správně sportovní zvuk.
Fait bude Abarth 124 GT nabízet jak s šestistupňovou manuální, tak s šestistupňovou automatickou převodovkou. Kdy začne Fiat tento model prodávat bohužel nevíme, nicméně jeho premiéra by se měla uskutečnit na autosalonu v Ženevě.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.