Být prodejcem automobilů jistě není jednoduchá práce, kromě samotné schopnosti prezentovat automobil a přesvědčit zákazníka k jeho koupi totiž ještě musíte být schopni vyřídit tuny papírování, pomoci s převody, s pojistkami, atd. Je proto až neuvěřitelné, že se na světě našel člověk, který dokázal tento kolotoč zvládat v průměru až šestkrát za den, za což mu po právu náleží zápis do Guinnessovy knihy rekordů
Někdo chodí do práce odsedět si svých osm hodin, jiní se snaží být dobří v tom co dělají a malá skupinka se snaží být těmi nejlepšími na světě. A právě do poslední skupinky se řadí Ali Reda, prodejce automobilů v dealerství Les Stanford Chevrolet-Cadillac v americkém Dearborn. Během roku se totiž tomuto odhodlanému prodejci podařilo prodat neuvěřitelných 1 582 automobilů, z toho 1530 nových a 52 použitých.
V přepočtu to znamená téměř 132 automobilů měsíčné a průměrně 6 vozů každý den. Předchozí rekord z roku 1973, jehož držitelem je jistý Joe Girard, má přitom hodnotu 1 425 automobilů. Rekord by možná byl i vyšší, kdyby do všeho nezasáhla první ropná krize, která skokově zvýšila cenu ropy a srazila poptávku po amerických autech s velkými nenažranými motory.
"Není to žádná fikce, nic co bychom si vymysleli, tohle je skutečnost" řekl k rekordu Gary Stanford, jehož otec autosalon založil. "Předali jsme všechny informace General Motors, včetně informacích o zákaznících. Vše je 100% legitimní a prokazatelné."
Girard, předchozí držitel rekordu, tomu však stále odmítá uvěřit a podle Fox 2 Detroit, která o novém držiteli rekordu natočila reportáž, prý Girard pověří ověřením platnosti rekordu své advokáty. Nyní tak záleží jen na General Motors, kdy zveřejní všechna data a předá je lidem zodpovědným za Guinnessovu knihu rekordů.
Sám Reda však přiznává, že rekordu by se mu zřejmě nepodařilo dosáhnout bez pomoci svých dvou asistentů, kteří mu pomáhají s nekonečnou administrativou. Jak už jsme ostatně psali, prodávat auta není jako prodávat televize. Kromě samotné schopnosti přesvědčit zákazníka je tato práce spojená i s obsáhlou administrativou - a to evidentně všude na světě.
A jaké je tajemství tohoto úspěchu? Podle všeho jde o budování si dobrých vztahů se zákazníky, získávání stálých zákazníků, slušnost, pečlivost, dodržování termínů a jednoduše profesionální vystupování. Zní to možná jednoduše, ovšem ve veškerém spěchu a stresu, kterému jsou tito pracovníci vystavování, to jistě nebude nijak jednoduché.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?