Range Rover se během uplynulých desetiletí změnil ze symbolu nezdolného off-roadu na symbol luxusu. Jeho zhýčkaní majitelé však stále disponují řadou propracovaných technologií, díky kterým by ve svém luxusním mnohatunovém tanku měli překonat téměř jakoukoliv překážku. Jak ovšem vyjde Range Rover ze srovnání s malou a letitou Suzuki, která se do terénu narodila?
Redaktoři z britského Autocaru se vypravili na svou oblíbenou off-roadovou trať ve dvou vozidlech, které jsou si na jednu stranu neuvěřitelně blízká, ovšem v detailech se neskutečně rozchází. Oba vozy totiž mají dlouhou historii plnou překonávání toho nejtěžšího terénu, ovšem zatím co Range Rover se během desetiletí vydal cestou luxusu, Suzuki se s modelem Jimny soustředila převážně na zachování jízdních vlastností.
Výsledný rozdíl je patrný hned na první pohled. Zatím co Range Rover, zda v provedení SVAutobiography, září dvoubarevným lakem a v podbězích nabízí elegantní ráfky, jednoduchá karoserie Suzuki Jimny, která se vyrábí již od roku 1998, je svým designem maximálně přizpůsobena maximální prostupnosti terénem.
Stejné rozdíly se nabízí i při pohledu do karoserie a na technické vybavení. V Range Roveru je řidiči k dispozici výškově nastavitelný podvozek a propracovaný elektronický systém, který za něj vyřeší 90 % situací na silnicích i mimo ně. V interiéru ho pak hýčká propracovaný multimediální systém, prémiové čalounění, luxusní dekorace, atd.
Naproti tomu Suzuki, která prošla několika omlazovacími kůrami, disponuje poněkud stísněnějším a čistě účelovým interiérem. Pohon všech kol se ovládá pomocí tří tlačítek, podvozek si drží stále stejnou výšku a v terénu auto spoléhá hlavně na muší váhu, nízké převisy a výkon 1.3 litrového motoru, který nabídne necelých 90 koní.
Suzuki je tedy jednoduchý a účelový automobil, který v Británii seženete okolo 15 000 liber (430 000 Kč) a k jeho řízení budete potřebovat alespoň trochu znalostí a zkušeností. Naproti tomu Range Rover, jehož cena začíná u 120 000 liber (3,4 milionu) nabídne tolik technologií, že i nejtěžší terén by v něm měl pokořit i naprostý začátečník.
Během testu se pak ukazuje, že oba vozy si vedou více než srovnatelně. V Range Roveru přitom sedí off-road amatér, zatím co do Suzuki usedl již zkušenější řidič. Technika však pomáhá luxusnímu tanku přejet téměř všechno, navzdory značně nepraktickým pneumatikám. Ani Suzuki však nemá nazuty žádné výrazné drapáky a vede si více než obstojně.
Rozhodujícím faktory se tak nakonec stane bláto a fyzika. Těžký Range Rover, navzdory všem technickým vymoženostem, si totiž ani nadvakrát nedokáže poradit s masivně zabláceným stoupáním, kterým Suzuki na druhý pokus úspěšně projede.
Jednoduchá ale účelná konstrukce tak prokáže své kvality, ovšem na druhou stranu vzato, na silnicích by bylo cestování s Range Roverem jistě o mnoho příjemnější a do univerzálnosti by nejspíše vyhrál. Suzuki se však v tomto případě může pochlubit cenou, kterou by řidič aristokratického off-roadu zaplatil jen za příplatkovou výbavu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?