Když se řekne Austrálie, většina z nás si představí rozlehlé pouště vnitrozemí, kde je voda vzácnější než zlato. V pobřežních částech se však lidé setkávají i s povodněmi, které dokáží proměnit i tu trochu obyvatelného území v nekonečnou vodní hladinu. Zkušené řidiče náklaďáků však ani tohle nedokáže vyvést z míry.
Věřte tomu nebo ne, ale záplavy v Austrálii se mohou zvrtnout v pořádně nepříjemnou scénu. Pro některé odvážné (nebo nerozumné?) řidiče nákladních automobilů však ani absence silnice není problémem ve splnění jejich povinností.
Video, na které se díváte, bylo pořízeno poblíž města Broome v oblasti západní Austrálie, které povodně kompletně oddělily od zbytku regionu. A není se čemu divit, neboť spadlo během 24 hodin 449 milimetrů srážek. A aby toho nebylo málo, přidal se později ještě vítr o rychlosti až 96.5 km/h.
Zkušené řidiče náklaďáků však ani tohle nedokázalo zastavit. Během let, po které tuhle trasu křižují, se totiž naučili orientovat podle sebemenších orientačních bodů, které voda ještě nezaplavila. Orientovat se v tomto prostředí však není vůbec nic jednoduchého.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?