Už za pár dnů se nám oficiálně představí nová generace legendárního SUV Mercedes-Benz třídy G, kterou automobilka představí na autosalonu v Detroitu. Ještě předtím se však automobilka rozhodla strhnout na sebe pozornost modelem starší generace v několikatunové kostce průmyslové pryskyřice.
Blok umělého jantaru je zhruba 5,4 metru dlouhý, 2,4 metru široký, 3 metry vysoký, váží 44,5 tuny a jeho výroba trvala 90 dnů. Uvnitř je pak doslova zakonzervována první generace Mercedesu G (Geländewagen) z roku 1979 ve variantě 280GR.
Čtyřdveřové SUV má pod kapotou 2.8 litrový řadový šestiválec o výkonu cca 150 koní s točivým momentem 230 Nm. Na silnici se nejednalo o žádného trhače asfaltu, ovšem díky pohonu 4x4 se jednalo o velice schopný vůz do terénu. Ostatně právě díky těmto vlastnostem se stalo Gčko známé po celém světě, tedy než se z něj stal symbol luxusu.
Proč se Mercedes rozhodl provést něco podobného s takto cenným kusem jeho historie netušíme, nicméně pevně věříme, že z pohledu návštěvníka autosalonu se musí jednat o velice zajímavý exponát.
Co se nové generace Mercedesu-Benz třídy G týče, její představení sice proběhne až 15. leda, nicméně my už nyní víme, že svým předchůdcům ostudu neudělá. Díky novému podvozku a upraveným jízdním režimům by měl být vůz v terénu stejně schopný a na silnicích by měl být ještě komfortnější. Velký pokrok také udělal jeho interiér. Exteriér by však podle uniklých fotografií neměl být příliš jiný.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?