Nemusíte se však bát, entomologové ani ochránci přírody nám oblíbený okruh nezavřou. Tím zvláštním druhem brouka je totiž raritní Volkswagen Beetle RSi, který byl již v době svého vzniku dokonalý sleeper. Pod jeho roztomilou karoserií se totiž ukrýval přepracovaný závodní podvozek, pohon všech kol a hlavně šestiválcový motor VR6 s výkonem přes 200 koní.
Nürburgring přitahuje celou řadu řidičů, můžete zde potkat majitele veteránů, supersportů, kombíků a dokonce i dodávek. Zvláštní kategorií jsou pak testovací řidiči prototypů, kteří se zde také občas vyskytnou. Úplně nejzajímavějším materiálem posledních let jsou však vozy z limitovaných edicí, které si většina majitelů hýčká doma ve svých sbírkách. A do poslední skupiny přesně spadá i Volkswagen Beetle RSi, který se na Ringu objevil před pár dny.
Nazývat model Beetle je možná odvážné, nicméně od roku 2001 do roku 2003 se vyrobilo pouze 250 kusů označované RSi, jejíž chloubou nebyl pouze lehce agresivní vzhled, tohle auto totiž bylo agresivní celé. Pod kapotou se ukrýval 3.2 litrový motor VR6, který posílal výkon 224 koní na všechna čtyři kola skrze šesti-rychlostní manuální převodovku.
Úpravou výkonu to však nekončilo. Aby byl vůz lépe ovladatelný, dostal zcela přepracovaný závodní podvozek. Estetické změny pak zahrnovaly závodní body-kit s masivním ale funkčním spojlerem a difuzorem. Jinými slovy, tohle auto se netvářilo ostře, ono ostré bylo.
Speciální povaze vozu však odpovídala i jeho cena. Podle webu Motor1 se nové vozy se prodávaly zhruba za 1,7 milionu. Dát podobnou sumu za Beetle znělo v roce 2001 pravděpodobně šíleně, nicméně krátké nakouknutí do bazarů nám říká, že majitelé zřejmě neprohloupili. Na Mobile.de jsme nalezli jen dva kousky na prodej, jeden s cenovkou 1,6 milionu korun, druhý za 2,5 milionu korun.
Autorovi videa i dalším přítomným tak závidíme, že si mohli tuto raritu prohlédnout na vlastní oči. Taková šance se zřejmě příliš často nenaskytne.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?