V segmentu sportovních sedanů dlouhou dobu dominovaly německé a italské vozy, ovšem poslední přírůstek z rodiny Jaguár XE jasně ukázal, že je potřeba počítat s dalším hráčem. Extrémní model SV Project 8 totiž svou jízdou na Ringu vyfoukl první pozici mezi sedany dosud vládnoucí Alfě Romeo.
A rozdíl mezi rekordními jízdami skutečně nebyl zanedbatelný. Alfa Romeo Giulia Quadriofoglio zvládla slavný okruh za 7 minut a 32 sekund, zatímco extrémnímu angličanovi stačilo o devět sekund méně, takže kolo zvládl v čase 7 minut a 23 sekund.
Tenhle rekord je však poněkud kontraproduktivní, neboť kromě nadřazenosti Jaguáru jasně ukazuje, jak je tohle srovnávání nesmyslné. Zatímco model Giulia Quadrifoglio si bude moci koupit téměř kdokoliv na celém světě, Jaguár vyrobí pouze 300 exemplářů výkonného SV Project 8.
Už vůbec pak nemá smysl nakusovat praktičnost obou vozů. Zatímco Alfa stále zůstává reprezentativním sedanem, SV Project 8 je dílem specialistů z dílny Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, kteří se svými produkty snaží posunovat hranice luxusu, výkonu nebo terénních schopností. V případě modelu XE pak došlo na transformaci takřka celého vozu, kdy praktičnost upadá i díky náhradě zadních sedaček za ochranou klec.
Pokud ale odložíme kritiku samotného porovnávání si svalů a nahlédneme pod kapotu XE SV Project 8, pak spatříme malé umělecké dílo. Přeplňovaný 5.0 litrový motor V8 spojený výradně s osmistupňovou automatickou převodovkou nabízí 600 koní a z 0 na 96 km/h akceleruje za 3.3 sekundy. Maximální rychlost se pak pohybuje až u 321 km/h.
Je tak jen škoda, že místo běžného modelu se SV Project 8 objeví jen jako limitovaná edice. Je to totiž jediný aspekt který nám zabraňuje napsat, že německé a italské sportovní sedany konečně našly patřičného rivala.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.