Ocenění „International Pickup Award 2018“ (IPUA 2018) bylo uděleno modelu Amarok značky Volkswagen Užitkové vozy. Po roce 2010 dokázala nyní i nová generace modelové řady Amarok s motory V6, disponujícími vysokým točivým momentem, přesvědčit evropskou porotu složenou z novinářů se specializací na užitková vozidla.
„Za ocenění IPUA 2018 jsme velmi vděčni a rozhodnutím mezinárodně obsazené odborné poroty se cítíme poctěni. U nového modelu Amarok jsme pečlivě naslouchali přáním zákazníků a nyní jim dokážeme nabídnout ještě vyšší výkon, točivý moment a také lepší průchodnost jakýmkoli terénem. To je víc než jen ryzí luxus a životní styl,“ říká Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, na slavnostním vyhlášení výsledků soutěže International Pickup Awards 2018 v Lyonu. „Slibuji, že budeme našim zákazníkům i nadále dodávat nejlepší řešení, abychom jim usnadňovali život a každodenní podnikání,“ zdůrazňuje Dr. Scholz.
Porota spatřuje v modelu Amarok ztělesnění motta „work hard, play hard“, na němž je postaven celý segment pickupů, a popisuje jej jako „prvotřídního dříče“. Ve zdůvodnění svého rozhodnutí mimořádně vyzdvihuje čistý design, velkorysé rozměry a zpracování. Také dvojitá kabina s místem pro pět cestujících, etalon ve svém segmentu, přesvědčí svým moderním uspořádáním. Velký dojem na porotu udělala rovněž přední sedadla ergoComfort s pečetí AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Porota navíc vyzdvihla jedinečnou osmistupňovou automatickou převodovku a širokou nabídku motorů V6.
Členy poroty okouzlily zejména jízdní vlastnosti šestiválcového modelu Amarok na silnici i v terénu: „Kultivovanost a ‚elasticita‘ motoru jsou novým měřítkem v segmentu.“ Porota soutěže IPUA k tomu ve svém zdůvodnění ještě dodává: „Výkon není pro Volkswagen Amarok V6 žádnou výzvou. Široký výběr motorů TDI 3,0 litru, jejichž výkon sahá od 120 kW do 190 kW, splňuje požadavky na výkon a točivý moment všech skupin zákazníků.“
Druhá generace modelu Amarok s agregáty V6 slaví u zákazníků úspěchy: Volkswagen Užitkové vozy předal zákazníkům v období od ledna do října 2017 již 65 200 vozidel modelové řady Amarok (ve stejném období loňského roku: 57 600 vozidel). To představuje nárůst o 13,2 procenta. „Velmi příznivě přijali nový Amarok s výkonnými šestiválci také zákazníci v České republice,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Během prvních deseti měsíců letošního roku bylo registrováno 185 nových pickupů Amarok, což představuje meziroční nárůst o 7,6 procenta.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?