Mnichovská automobilka BMW má v nabídce skutečně širokou paletu automobilů, od hatchbacků, přes sedany, MPV, SUV až po limuzíny. Všechny tyto vozy však mají jedno společné: svůj sportovní charakter. Jak to ale dopadne, když proti sobě v závodě postavíte ikonu sportovních sedanů a premianta mezi luxusními limuzínami?
Odpověď na tuto otázku se rozhodli zjistit redaktoři z YouTube kanálu CarWow, kteří proti sobě postavili poslední generaci legendárního BMW M3 a prestižní limuzínu BMW M760i, která kromě komfortu v kabině nabízí i pořádné stádo koní pod kapotou.
Ostatně to potvrzují i tabulková data. Díky svému obřímu 6.6 litrovému a dvakrát přeplňovanému motoru V12 disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem 800 Nm. Ten následně putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola.
Výsledkem je pak akcelerace z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlost vrcholí při hodnotě 304 km/h. V současnosti se tak jedná o nejlépe akcelerující BMW na trhu, ovšem to se dost možná změní s nástupem poslední generace BMW M5, které disponuje podobnou porcí koní, pohonem na všechna kola a nižší hmotností.
Nelze se proto divit, že během závodu ve sprintu bylo ikonické sportovní BMW M3 na hlavu pokořeno jak během závodů s pevným startem, tak během závodů s letmým startem. A rozdíly v časech rozhodně nebyly nijak minimální. Ostatně podívejte se sami.
Až se tedy příště budete posmívat někomu v opulentní limuzíně s logem BMW, že vyměnil rychlost za komfort, nebuďte si tím tak jistí.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.