Pro mnohé z nás není po ránu hezčí zvuk než probuzení precizně naladěného motoru sportovního automobilu. Jsou ale i tací, například sousedé jednoho zaměstnance Fordu, kteří v podobném případě volají policii a dožadují se ztišení.
Steve von Foerster takovou situaci zažil. A v jejím důsledku vymyslel režim „dobrého souseda“. Ten umožňuje řidičům Fordu Mustang naplánovat, ve kterou denní dobu se má z výfuku ozývat plný sportovní řev a kdy má naopak vůz znít tiše, aby nedělal v sousedství zlou krev.
Podle nedávné ankety webu Ranker.com považují lidé vytáčení motoru v blízkém okolí svého bydliště za podobně nepříjemný hluk jako používání elektrického nářadí, štěkající psy nebo zkoušky hudebních kapel. Horší je už jenom sekání trávníku motorovou sekačkou brzy po ránu.
Některé sportovní vozy již nabízejí aktivní výfukové soustavy, jejichž zvuk lze regulovat stiskem tlačítka. Mustang je ale první, který umožňuje hlasitost naplánovat. V menu palubního počítače lze nastavit, že například mezi osmou hodinou večer a sedmou ráno má vůz startovat potichu.
Za novými funkcemi „tichý výfuk“ a „tichý start“ stojí nová výfuková soustava s aktivní klapkou. Ta jinak reguluje zvuk automaticky v závislosti na aktuálně zvoleném jízdním režimu od Normal přes Sport až po Track (závodní trať), v němž z výfuku vychází podmanivé vrčení s hladinou intenzity zvuku 82 dB.
„Cokoliv nad 80 decibelů začíná být pro lidi nepříjemné. Obtěžující zvuky typu mlýnku na kávu nebo sekačky na trávu mívají právě přes osmdesát decibelů,“ řekl Matt Flis, konstruktér výfukových soustav ve Fordu. „Po aktivaci funkce tichého startu klesne hlasitost nového Mustangu GT přibližně o 10 decibelů, na mnohem příjemnějších dvaasedmdesát.“
Od začátku roku 2015, kdy se Mustang poprvé ve své více než půlstoletí historii začal oficiálně prodávat v Evropě, jich zde Ford prodal již bezmála 30 000; prodejní úspěchy slavil a slaví Mustang i v ČR. V dohledné době přijde na evropský trh nový Ford Mustang s ještě atraktivnějším vzhledem, zdokonaleným motorem i podvozkem a pokročilými asistenčními systémy.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.