Lidé využívají k překonání světových rychlostních rekordů různé pohonné systémy, ovšem využití vody se zdálo být dlouho opomíjené. To se ale rozhodl změnit jistý François Gissy, který na své tříkolce poháněné natlakovanou vodou zvládl akceleraci z 0 na 100 km/h za 0,551 sekundy.
Pokud jste se někdy rozjeli na tříkolce z prudkého kopce, zřejmě si pamatujete ten zvláštní pocit nejistoty až děsu. A teď si představte, že byste seděli na tříkolce, kterou pohání stlačená voda o tlaku 6.000 PSI. Přesně takovou si totiž postavil jistý François Gissy.
Když pak na závodní trati uvolnil ventil karbonové nádrže na 35 galonů, cca 132 litrů, vystřelila jeho tříkolka vstříc rychlosti 100 km/h za pouhé 0,551 sekundy. Zrychlení bylo tak extrémní, že na "pilota" působilo jednu chvíli přetížení až 5.138 G. Nádrž ale byla během chvíle prázdná, ovšem i tak měla tříkolka dost energie na to, aby dosáhla rychlosti 261 km/h.
Gissy se sice snažil nepodcenit bezpečnostní přípravu, ale řekněme si upřímně, při takto extrémní rychlosti by mu asi ani motorkářské rukavice a helma příliš nepomohly.
Pokud si s údivem klepete na čelo a myslíte si že něco podobného mohlo napadnout snad jenom obyvatele Ruska či USA, pak vás možná překvapíme. Celý "pokus" se odehrával na okruhu Paul Ricard ve Francii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?