Pokud si pod názvem filmu "Gone in 60 Sedonds" představíte pouze Hollywoodský trhák z roku 2000, ve kterém si hlavní roli střihne Nicolas Cage a Ford GT500, pak pro vás máme novinku - jedná se totiž o remake a současně poctu legendárnímu filmu, který vznikl již v roce 1973. Jeho rozpočet byl tehdy napjatý jak tepláky na schůzkách anonymních jedlíků; režii, produkci i hlavní roli obsadil dnes již zapomenutý H.B. Halicki a Eleanor byl Ford Mustang SportsRoof z roku 1971, upravený do podoby Mustang Mach 1 z roku 1973.
Příběh originálního filmu se od jeho slavnějšího a mladšího "pokračování" vlastně příliš neliší: ukrást padesát několik desítek různých a exotických vozidel během pěti dnů. Automobily pak dostávají kódovaná označení, přičemž na žlutý Ford Mustang Mach 1 připadne jméno Eleanor a s tím vzniká i legenda kolem tohoto jména.
Za vznikem filmu, jeho režií i hlavní postavou stojí jedna a tatáž osoba: kaskadér, režisér a producent H. B. Halicki, který si celý film vysnil. Tehdy nepříliš známý Halicki měl na film skutečně omezený rozpočet, pouhých 150,000 dolarů, ovšem povedlo se mu s nimi natočit skutečně mistrovské dílo, jehož vrcholem je takřka 40 minutová honička s policií, během které je zdemolováno na 93 automobilů.
Během této honičky se Halicki dělí o hlavní roli s žluto-černým Fordem Mustang SportsRoof z roku 1971, který však byl upraven do podoby Mustang Mach 1 modelové verze z roku 1973. Celkem byla během natáčení k dispozici dvě tato vozidla, jejichž podoba byla takřka identická. Uvnitř se však diametrálně lišila.
Zatímco jeden vůz zůstal v sériovém stavu, druhý byl vyztužen, vybaven bezpečnostním rámem, speciálním úchytem na kameru, závodními sedačkami, speciálními pásy, napevno zamčenými dveřmi, upravenou ruční brzdou, odpojovačem elektriky a také speciálním plátem, který chránil podvozek.
Během natáčení filmové honičky pak byly všechny kaskadérské kousky prováděny pouze s jedním vozidlem, zatímco to druhé bylo použito pouze k pár klidným záběrům, včetně záběrů do interiéru. Zajímavostí také je, že silně poškozený kaskadérský vůz přežil až do dnešních dnů, ačkoliv během natáčení zažil několik neplánovaných a skutečně nepříjemných momentů.
Halicki byl ale opravdový profesionál a první na co se ptal poté, co se jeho vůz srazil s vozem jiného kaskadéra, bylo "máme to natočené?". I díky tomu pak výsledný film vypadá tak syrově a realisticky - protože tak byl zkrátka natáčen.
To si ale vybralo i svou daň. Během závěrečného skoku, který měřil takřka 40 metrů, si Halicki poranil desátý obratel a z natáčení odcházel s krunýřem. Útěchou mu ale mohlo být, že film se u obecenstva setkal s obrovským úspěchem.
V plánu dokonce bylo i pokračování, "Gone in 60 Seconds 2", během jeho natáčení však došlo k nehodě, během které Halicki zemřel. Film tak nikdy nebyl dokončen. V roce 1995 prodala jeho manželka práva na film společnosti Disney a filmu se chopil známý producent Jerry Bruckheimer, díky němuž vzniklo stejnojmenné pokračování.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?