Retardéry se zdají být, zřejmě podle policie a zástupců měst a obcí, tím nejlepším a nejsnazším řešením jak přinutit motoristy, aby například před vjezdem do obce nebo před křižovatkou zásadně zpomalili. Potud asi shoda, kdo by si chtěl poškodit vůz přejezdem vysokého retardéru, nebo si bolestivě narazit krční páteř?
A tak motoristé před retardéry brzdí. Posledně zmiňované momenty jsou naopak odvrácenou stránkou „prahů“ na silnicích. A jsou to i argumenty pro ty, kteří chtějí tyto „boláky“ ze silnic odstranit. Zatím snad největší tažené proti nim právě začalo ve Velké Británii. K již uvedeným negativům vlivům prahů na silnicích lze dále přičíst nepohodlí pro cestující, poškozování pneumatik a tlumičů, hlučnost pro okolí, ale i znečišťování ovzduší. Zvedli jste obočí, jaká že je spojitost mezi retardéry a horším ovzduším v místech, kde jsou instalovány?
Je to prosté, důvodem je fakt, že musíme před těmito prahy zcela zpomalit, v některých případech dokonce zcela zastavit, zařadit nízkých rychlostní stupeň, přidat plyn a přejet retardér. Výsledek? Zvýšení výskyt oxidů dusíku, stejně jako prachových částic. Takže? Místo přínosu pro okolí jen negativa. Ve v Británii byly dokonce zveřejněny studie, že v místech, kde jsou umístěny retardéry za sebou je spotřeba paliva vyšší až o 47 % a průměrná rychlost dosahuje 48,3 km/h.
Rovněž měření CO2 a NOx v těchto místech jednoznačně prokazují nárůst škodlivých látek. A tak jsou vlastně lidé žijící, a chodci pohybující se v těchto místech, „trestáni“ vyšším poškozováním zdraví. Přitom argument pro osazení retardérů je jednoznačný – děláme to pro bezpečnost vás chodců. A tak nová dopravní politika Velké Británie po roce 2040 zahrnuje i problematiku retardérů a potřebu nikoliv provoz „trhat“, ale učinit ho co nejvíce plynulým. Samozřejmě včetně plánu, postupné likvidace spalovacích motorů a zákazu vjezd vozidel s nimi do center města a obcí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!