Retardéry se zdají být, zřejmě podle policie a zástupců měst a obcí, tím nejlepším a nejsnazším řešením jak přinutit motoristy, aby například před vjezdem do obce nebo před křižovatkou zásadně zpomalili. Potud asi shoda, kdo by si chtěl poškodit vůz přejezdem vysokého retardéru, nebo si bolestivě narazit krční páteř?
A tak motoristé před retardéry brzdí. Posledně zmiňované momenty jsou naopak odvrácenou stránkou „prahů“ na silnicích. A jsou to i argumenty pro ty, kteří chtějí tyto „boláky“ ze silnic odstranit. Zatím snad největší tažené proti nim právě začalo ve Velké Británii. K již uvedeným negativům vlivům prahů na silnicích lze dále přičíst nepohodlí pro cestující, poškozování pneumatik a tlumičů, hlučnost pro okolí, ale i znečišťování ovzduší. Zvedli jste obočí, jaká že je spojitost mezi retardéry a horším ovzduším v místech, kde jsou instalovány?
Je to prosté, důvodem je fakt, že musíme před těmito prahy zcela zpomalit, v některých případech dokonce zcela zastavit, zařadit nízkých rychlostní stupeň, přidat plyn a přejet retardér. Výsledek? Zvýšení výskyt oxidů dusíku, stejně jako prachových částic. Takže? Místo přínosu pro okolí jen negativa. Ve v Británii byly dokonce zveřejněny studie, že v místech, kde jsou umístěny retardéry za sebou je spotřeba paliva vyšší až o 47 % a průměrná rychlost dosahuje 48,3 km/h.
Rovněž měření CO2 a NOx v těchto místech jednoznačně prokazují nárůst škodlivých látek. A tak jsou vlastně lidé žijící, a chodci pohybující se v těchto místech, „trestáni“ vyšším poškozováním zdraví. Přitom argument pro osazení retardérů je jednoznačný – děláme to pro bezpečnost vás chodců. A tak nová dopravní politika Velké Británie po roce 2040 zahrnuje i problematiku retardérů a potřebu nikoliv provoz „trhat“, ale učinit ho co nejvíce plynulým. Samozřejmě včetně plánu, postupné likvidace spalovacích motorů a zákazu vjezd vozidel s nimi do center města a obcí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?