Nevinnému pošťuchování mezi automobilkami Rolls-Royce a Bentley je zřejmě konec. CEO Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös totiž v nedávném rozhovoru označil prémiové SUV Bentley Bentagya za maskovanou Audi Q7, což si Bentley jistě nenechá líbit.
Stalo se tak v rozhovoru pro Automotive News, kdy Müller-Ötvös řekl, že Rolls-Royce nevyužívá ke stavbě svých vozidel masově vyráběné platformy. To totiž omezuje možnost designu a podkopává exkluzivitu vozidel. V segmentu exkluzivních SUV by tedy zákazníci neměli chtít maskovanou Audi Q7, měli by chtít pravá Rolls-Royce.
Tím narážel právě na svého největšího konkurenta v segmentu luxusních SUV, Bentley Bentagya. Ten totiž stojí na platformě MLB Evo, kterou sdílí s vozy Audi Q7, Porsche Cayenne nebo v současnosti vyvíjeným Lamborghini Urus. Naopak Rolls-Royce Cullinan bude díky své jedinečné platformě mnohem exkluzivnější záležitostí.
Více toho o prvním SUV automobilky Rolls-Royce Müller-Ötvös říci nechtěl, ovšem podle webu CarScoops by Cullinan mohl pod kapotou ukrývat dvakrát přeplňovaný 6.75 litrový motor V12 o výkonu 430 kW (585 k) s točivým momentem 900 Nm.
Exkluzivní výbava by pak mohla zahrnovat například laserové světlomety, nebo samostatně se vyrovnávající vzduchový podvozek, který každou vteřinu provádí miliony výpočtů a je schopen reagovat na zatáčení, akceleraci nebo údaje dostupné z kamer.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.