Že alkohol za volant nepatří víme všichni, přesto to mnozí nedodržují. Možná i proto se mnoho lidí obává, jaké následky na silnicích by mohla způsobit legalizace marihuany. Částečnou odpověď na to přináší čerstvý výzkum z USA.
Během tohoto výzkumu se organizace "Highway Loss Data Institute" (HLDA) a "Insurance Institute for Highway Safety" zaměřily na množství nehod ve státe kde byla Marihuanu legalizována, a porovnaly ho s počtem nehod v sousedních státech, kde je marihuana stále považována za drogu. Výzkum uveřejnil web AutoBlog.
Státy s legalizovanou marihuanou zastupoval Washington, Oregon a Colorado. Množství nehod v těchto státech pak bylo porovnáno s množstvím nehod v sousedících státech, mezi které patřila Nebraska, Idaho, Utah, Wyoming, Nevada a Montana. Ve výsledku pak bylo zjištěno, že ve státech s legalizovanou Marihuanou se stane až o 3% nehod více, než ve státech, kde je Marihuana nezákonná.
Rozdíly mezi jednotlivými státy však byly poměrně velké. Například v Oregonu bylo o 4,5% více dopravních nehod, než v Nevadě, Montaně a Idahu. Washington zaznamenal o 6,2% nehod více, než bylo zaznamenáno v Idahu a Montaně. Smutným výhercem pak bylo Colorado, kde bylo o 13,9% nehod více, než-li v sousední Nebrasce, Utahu a Wyomingu.
Je však potřeba zmínit, že test vycházel z pouze omezeného množství dat, tudíž nárůst nehod nemusel být způsoben právě řízením pod vlivem Marihuany. Na toto téma ostatně vzniklo již několik výzkumů, které porovnávaly nehody ve státech s legalizovanou Marihuanou a státech s tvrdším přístupem k jejímu užívání, jednoznačné výsledky však zatím nepřinesl žádný. Pro více informací na toto téma si tak ještě budeme muset počkat na další řadu výzkumů a šetření.
Nicméně negativní vliv THC na reakce a schopnost řídit motorová vozidla už byl prokázán jinými studiemi. Nejbezpečnější tedy je přistupovat k marihuaně za volantem stejně podobně jako k alkoholu, a nesedat za volant pod vlivem jakékoliv z těchto látek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?