Během posledních let už přišly z Iráku, Sýrie i Libye desítky fotografií různých obrněných strojů, které byly postaveny na základech běžných osobních automobilů, off-roadů nebo náklaďáků. Tato přestavby Toyoty Hilux je však šílená.
Série těchto fotek se objevila před cca 19 hodinami na twitterovém účtu @Objekt432Y, který pravidelně sleduje a sdílí fotky techniky, která byla vyrobena, spozorována nebo zajata během bojů na středním východě.
Ačkoliv je to na první pohled zcela k neuvěření, na těchto fotografiích je těžce modifikovaná Toyota Hilux modelové řady 2015+, která byla pancéřována a sloužila členům takzvaného Islámského státu k přepravě bojovníků do bojových zón. Nyní ji však využívá některá ze skupin bojujících proti IS k přepravě munice.
Jak už je z fotografií patrné, Toyota byla od základů přestavěna. Jediné, podle čeho se dá vůz identifikovat, je tak část palubní desky, která je vidět na jedné z fotografií interiéru.
Pancéřování které je na voze instalováno je však skutečně propracované. Zahrnuje i snadno demontovatelné kryty kol, střílny na boku nástavby a částečně uzavíratelný průhled pro řidiče. Pod pancéřovanou kapotou tohoto monstra se pravděpodobně nachází čtyřválcový benzínový motor 1TR-FE o objemu 2 litry a výkonu 139 koní.O dostatečný přívod vzduchu k němu se stará mříž v čele vozu, nad kterou je umístěn světlomet pro jízdu v noci.
Ačkoliv neznáme váhu vozu, je celkem jasné, že s touto pancéřovou nástavbou se bude pohybovat v řádech několika tun. Motor o výkonu necelých 140 koní a 189 Nm se tak musí pořádně zapotit při snaze rozpohybovat tento kolos.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?