Mnoho lidí se řadí mezi kutily, ovšem málokdo z nich by si troufl přestavět staré auto na funkční obojživelník. To ale není případ čínského automechanika jménem Ziong Jian, který svůj výtvor hrdě předvádí novinářům.
Jeho unikátní výtvor začal svůj život jako klasický sedan, který dostal mnoho součástek ze starého mikrobusu. Motor byl původně umístěn vepředu pod kapotou, ovšem během několika jízd se do něj dostala voda, což mu nedělalo příliš dobře. Proto byl motor přesunut na úroveň zadních sedadel, čímž motor před vodou ochránil a zároveň vůz alespoň trochu vyvážil.
V současném stavu je vozidlo plně funkční jak na silnici, tak ve vodě. Uveze 4 pasažéry, dokáže normálně zatáčet, jet vpřed i couvat. Na vodě dosáhne maximální rychlosti 20 mph (32 km/h), jeho výrobce by se ale rád dostal na hodnotu alespoň 25 mph (40 km/h).
Stavba vozu trvala několik let a většinou probíhala ve stylu pokus-omyl. Ostatně moc příruček ke stavbě obojživelníků se asi ještě nevytisklo. Nejvíc práce dalo vše důkladně svařit a zajistit tak absolutně těsnost celého trupu.
A proč vlastně tento obojživelník vznikl? Pan Xiong uvádí, že hlavně kvůli častým záplavám, které v oblasti způsobuje monzunové období. Na rozdíl od většiny se ale pan Xiong nespokojil s pouhou lodí, pustil se do stavby vlastníma rukama a vytvořil praktický dopravní prostředek. Jen na designu by to chtělo ještě trochu zapracovat. A ačkoliv je jeho výrobek Made in China, nepotopil se, prozatím...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?