Zima v Česku ještě nekončí a řidiči denně bojují při ranním startování svých miláčků s námrazou. Podívali jsme se proto, jak se s nepříjemnou prací nejlépe vypořádat.
Pro mnohé z nás se stal z ranního škrábání téměř rituál. Pokud totiž nevlastníme garáž a v noci spadne teplota pod nulu, tak se této nepříjemné práci skoro nelze vyhnout. Existuje ale několik alternativ, jak se s námrazou vypořádat.
1) Klasické škrábání
K mechanickému odstranění námrazy lze použít vícero pomůcek. Specializované obchody dnes nabízejí například klasické špachtle. Je ale možné si pořídit špachtli, která je připevněná k rukavici. To je hned škrábání příjemnější, když nezebou ruce. Ti otrlejší z nás zase využívají kreditní karty.
2) Rozmrazovač ve spreji
Stále populárnější je využití chemie. K dostání jsou rozmrazovače na bázi lihu v rozprašovači. Rozmrazovač potom stačí nastříkat na sklo a nechat chvíli působit. Námraza povolí a stane se z ní kašovitá hmota. Ta se dá jednoduše setřít škrabkou nebo i stěračem.
3) Poslouží i karton
Stejně jako se v létě používají různá stínidla, aby se vůz nerozpaloval, tak v zimě lze využít například karton nebo klasické noviny. Na přední sklo je ale potřeba karton přichytit z vnější strany. Třeba pomocí stěračů.
4) Jen ne horkou vodu!
Horká voda samozřejmě v krátkodobém hledisku zamrzlé sklo rozmrazí, ale vyvoláním obrovského teplotního rozdílu může sklo prasknout.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?