Že je vám tento VW Brouk zvaný Herbie povědomí? To není divu. Jedná se totiž o hlavního hrdinu snímků z produkce Walta Disneyho ze sedmdesátých let. Tento slavný Brouk se nedávno dostal do aukce.
Zaplatit téměř 2 200 000,- Kč za starého Brouka z roku 1963 se může zdát jako čiré bláznovství. I tak se ale našel zájemce, který tuto sumu za stařičký Volkswagen zaplatil. Nejedná se totiž o jen tak obyčejný vůz, ale o slavného Herbieho.
Tento konkrétní vůz si střihl hlavní roli hned ve dvou snímcích. Jedná se tak o jedno z nejsnáze rozpoznatelných aut na planetě. Ve své době byl dokonce natolik slavný, že se jde o jediný automobil, který se může pochlubit tím, že otisk jeho pneumatiky je dodnes vystaven ve světoznámém Graumenově čínském divadle.
Vedle slavné historie je vůz výjimečný i svými úpravami. Filmaři potřebovali, aby vůz vypadal jako by se řídil sám. Proto ve voze nalezneme systém ozubených kol a pák, díky kterým bylo možné Herbieho řídit ze zadních sedadel.
Několik posledních let byl automobil považován za ztracený, nedávno byl ale objeven v jednom z filmových skladů a ihned putoval do aukce. Tam byl prodám za již zmíněnou sumu a jedná se tak o nejdražšího Brouka, který byl kdy prodán.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?