Novoroční realita již mnoho let ve francii. To je zapalování aut, která stojí na ulici.
Letos shořelo 940 automobilů, které byly především na východě země a na předměstích Paříže. Poprvé za čtyři roky se číslo snížilo. Například před rokem výtržníci takto „rozsvítili“ 1067 vozů.
Policie se snaží a téměř jedna třetina zapálených vozů má i své žháře za mřížemi, respektive byli zatčeni. Vláda se však snaží celou situaci co možná nejvíce zmírnit a tvrdí, že se v drtivé většině případů jedná o pojistné podvody.
Realita je ale zřejmě diametrálně jiná. Ve Francii se mezi lidmi tak nějak ví, že žháři jsou většinou přistěhovalci, kteří poslední roky ve Francii můžou za většinu výtržností. Každopádně pro majitele takového auta, nemusí být ráno 1. ledna vůbec příjemné, když přijde ke svému ohořelému vraku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.