Slavná aukční síň Bonhams bude poslední den v listopadu dražit závodní monopost F1. Ten patřil Michaelu Schumacherovi a je z roku 1992.
Díky němu se Schumi vůbec poprvé podíval na pódiové umístění, konkrétně na třetí místo. A protože se to stalo již v roce 1992 na mexické Grand Prix, vůz v dražbě právě z tohoto roku. Konkrétně se jedná o vůz značky Benetton-Ford B191/191B, který se podle odhadu aukční síně prodá za 240 až 300 000 tisíc liber.
Dražený monopost F1 není žádný slaboch. V jeho útrobách pracuje 3,5-litrový osmiválec Ford, jenž může točit až 13 800 otáček jeho výkon činí 750 koní. Typické zbarvení je samozřejmostí, jedná se přece o originiál. Velká nádrž na palivo o objemu 204 litrů nebo šasí s číslem šest, to jsou sice zajímavé věci, ale tím nejlepším je něco jiného. Tím mám na mysli přítomnost staré dobré manuální převodovky.
Aukční síň uvádí, že s vozem byli najeto něco kolem 10,5 milionu mil, což asle asi nikdo úplně nepotvrdí. Za volantem totiž neseděl jen Schumi, ale také další slavný pilot Nelson Piquet. Časem i dnešní sportovní komentátor Martin Brundle.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?