Nedávno představila automobilka Ford facelift svého rodinného modelu C-MAX a slavný designér X-Tomi jej teď neváhala ukázat serveru Worldcarfans v podobě sportovně zaměřené verze ST.
Nikdy jsme sice neslyšeli o tom, že by Ford plánoval uvést do prodeje C-Max ST, ale podle digitálně vytvořených snímků by se jednalo o pořádnou "parádu". Jedná se o dravý rodinný vůz, který se ale pravděpodobně nikdy nebude vyrábět, ačkoliv bychom o něj zájem měli. Na návrhu nechybí loga ST, šestiúhelníková maska chladiče, upravené nárazníky, sportovní kola z lehkých slitin a vše podtrhuje rudý lak karoserie.
X-Tomi říká, že C-MAX ST by mohl soupeřit s dalšími hypoteticky sportovním MPV, kterými jsou Opel Meriva OPC a zatím "neuskutečněný" Volkswagen Golf Sportsvan GTI. Dle myšlenky návrháře by se pod kapotou C-Maxe nejvíce hodila zážehová pohonná jednotka o objemu 2,0-litru EcoBoost s výkonem 250 koní a s 360 Nm točivého momentu. Ve své úvaze ale nezapomněl ani na naftové fanoušky, kterým by nadělil nový naftový dvoulitr TDCi o výkonu 185 koní a s 400 Nm točivého momentu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.