Arabští ropní šejkové mají někdy takové jmění, že si kupují drahá sportovní auta stejně často, až je to někdy k neuvěření.
Už málo kdo ale ví, jak to šejkové dělají, když chtějí z Arábie vycestovat do světa a přitom se nechtějí vozit tamními taxíky typu Volkswagen Passat či jiné. Nedávný průzkum zjistil, že pokud se bohatý šejk rozhodne vycestoval na pár dní například do Anglie, je ochoten zaplatit za přepravu svého motorového klenotu do Británie okolo 20 tisíc liber.
Deník Daily Mail udělal zajímavou reportáž o tom, jak jsou majitelé superaut z arabských zemí zhýčkaní a co jsou schopni udělat proto, aby se na svém krátkém výletu vozili svými klenoty na čtyřech kolech. Společnost Qatar Airways je právě jednou z leteckých společností, která nabízí tuto službu prostřednictvím speciálně upravenéhé letadla typu Airbus A330 a zájem o přepravu prý nijak neutichá.
Většina klientů je ze Saudské Arábie, Spojených arabských emirátů a Kataru. Ti jsou ochotni zaplatit nemalé jmění za přepravu vozu, a to i přesto, že se jedná například o jednodenní cestu za obchodním partnerem. No co k tomu dodat, zatímco většina obyvatel dlouhé roky šetří na svůj nový vůz, arabští ropní šejci utrácí v přepočtu statisíce korun jen proto, aby na jeden až dva dny měli po svém boku jejich oblíbený vůz.
Zdroj: dailymail.co.uk
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?