Společnost Alpina se zabývá přestavbou vozidel BMW a před dávnými roky si vzala do parády i sportovní kupé řady 8.
Těch přepracovala jen 57 kusů a dala jim označení B12 5,7 Coupe. Specialitou bylo to, že jen dva z celkového počtu dostali manuální převodovku a volant na pravé straně. O to víc je zajímavější, že jeden tento kousek je teď na prodej. Vlastnil ho původně Brunejský sultán, který jeje zakoupil v roce 1993. Za celou dobu s ním všichni majitelé najel jen něco málo kolem 11 tisíc km, takže se jedná o velice zachovalý kousek.
Společnost Alpina nafoukla dvanáctiválec na objem 5,7 litru a společně s tím narostly i výkonové parametry. Výkon nyní činí 416 koní a 572 Nm, z 0 na 100 km/h vůz odsprintuje za 5 vteřin a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h. Zvenku je tahle Alpina k nepřehlédnutí, ovšem to samé platí i o interiéru.
Sportovní elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla jsou potažena šedou buvolí kůžů a mají prošívání v barvách loga Alpina. O příjemnou jízdu se postará i dvouzónová klimatizace, výsuvné střešní okno a nebo elektrické záclonky na zadním okně.
Přesná suma, kterou chce prodejce za svou Alpinu B12 5,7 Coupe není zveřejněna, ovšem kdo by měl zájem, nechť kontaktuje portál classicdriver.com, který vám cenu na vyžádání pošle.
zdroj: autoexpress.co.uk, carscoops.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.