Studie vydaná americkou těžařskou firmou BP říká, že světové zásoby ropy dojdou přibližně za 53,3 roku, a to v závislosti na aktuálním kurzu extrakce.
Dříve nebo později vytáhneme ze země poslední kapku velmi ceněné suroviny a pokud bychom měli věřit studii zveřejněné firmou BP, pak nás čekají již brzo krušné chvíle. V současné době jsou zásoby ropy odhadovány na 1,687.9 miliard barelů, což představuje zlepšení o 1,1 procenta ve srovnání s odhady v roce 2013. Většina odhadů pochází ze Spojených států, kde se nalézá 44,2 mld. barelů, což je o 26 procent více, než se dříve myslelo.
Je to také mnohem víc než 33,4 miliard barelů odhadovaných americkou společností Energy Information Administration. Abychom vás ale tak úplně nestrašili, ve skutečnosti je pravděpodobné, že světové zásoby ropy nedojdou za 53,3 rokůu, protože se stále na Zemi nacházejí nová a nová ložiska. Doufejme, že v době, kdy ropné vrty vyschnou, bude mít svět životaschopnou alternativu, a to nejen pro´pohon aut auta, ale i pro mnoho dalších průmyslových odvětví, které v současné době spoléhají na tento typ neobnovitelného paliva.
Zdroj: BP přes usatoday.com a autoblog.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?