R.S. Day - ve znamení Renaultu a Dacie

ar2, 25. června 2014, 12:58 Google+

Kopřivnice - Letošní ostravské Renault dny se navzdory názvu uskutečnili v Kopřivnici a nebylo to náhodou, že se vozy Renault a Dacie proháněly na tamním testovacím polygonu automobilky Tatra, kde nám ukázal Renault Mégane R.S. a nebo Clio R.S. své limity. Offroad dovednosti Dacie Duster prověřil náročný úsek určený pro Tatry.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault R.S. Day

Renault R.S. Day | foto: David Šimánek

Sdílejte článek

R.S.Day, který probíhal v rodném městě legendárních nákladních vozů Tatra. Tentokrát středem pozornosti nebyly nákladní automobily české výroby, ale Francouzské Renaulty a Rumunské Dacie. Ano, i když se tato akce jmenovala R.S. Day, byla možnost otestovat i Dacii. Konkrétně model Duster. Zpět ale k Renaultům, Dusteru se budeme věnovat v závěru.

Ihned po příjezdu jsme věnovali pozornost nejzajímavějším modelům. Těmi byly Renault Mégane R.S. Cup a Renault Clio R.S.

První jsme vyzkoušeli Mégane R.S. Cup, který mimo jiné, nabízí sportovní červeně lakované brzdové třmeny Brembo. K dispozici jsme měli testovací okruh, který umožňoval velmi ostrou jízdu, při které jsme dosahovali rychlostí nad 140 km/h. Již po několika kolech, jsme prověřili velmi dobře nastavený podvozek a také neutrální chování vozu při ostrém brždění. Projev motoru byl, jednoduše řečeno úžasný. Hromotný zvuk, který doprovázel vynikající dynamiku vozu, byl pomyslnou třešničkou na dortu.

Posléze jsme přesedli do menšího Clia R.S. které nabízí pouze automatickou převodovku. S ním jsme absolvovali důkladně připravenou dráhu, která byla tvořena z několika překážek, které simulovali nouzové situace, které mohou nastat v běžném provozu. V těchto extrémních situacích jsme prověřili především své řidičské schopnosti a přesvědčili se, že reakční doba řidiče, může mnohdy znamenat více, než si myslíte. Jedna z částí byl úhybný manévr na poslední chvíli. Přes vysílačku jsme dostávali pokyny, zda uhnout doprava či doleva. Postupně jsme při těchto manévrech zvyšovali rychlost od 30 až po 60 km/h kdy kvůli reakční době, bylo vyhnutí se velmi těsné.

Dále následovalo „kličkování“ mezi kužely. Prokličkovat mezi nimi v rychlosti kolem 90 km/h znamenalo trochu více odvahy. Clio R.S. nabízelo ještě jednu zajímavou funkci. Zvuk motoru jste mohli simulovat pomocí reproduktorů a zvolit zvuk motoru jiného automobilu, například Alpiny. To ještě trochu zvýšilo pocit z celého zážitku, ikdyž bychom raději slyšeli pravý zvuk malého Clia R.S.

Poslední částí byl „offroad“ v Dacii Duster. Tím jsme si mohli projet část testovacího polygonu Tatry. Trasa byla dlouhá zhruba 500 metrů a během ní jsme projeli i lesem a na konci nás čekal svah, který byl ve sklonu 45°.


Fotografie: David Šimánek, www.emotion-photo.cz

Vytisknout

Diskuze: R.S. Day - ve znamení Renaultu a Dacie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Jaguar F-Type Project 7 - Fko jak ho neznáte - anotační foto

Jaguar F-Type Project 7 - Fko jak ho neznáte

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud