Pokročilé technologie, komfort a luxus. Jediné možné definice novinky stuttgartského výrobce
O novince stuttgartského výrobce luxusních automobilů se znakem trojcípé hvězdy, představující zemi, vodu a vzduch, obkroužené vavřínovým věncem, padlo již mnohé. Mnohé zajímavé však zůstalo nepopsáno. Zajímavostí a kapitolou samotnou pro sebe je jistě použité osvětlení.
To totiž představuje absolutní špičku mezi vozy luxusních specifikací. LED technologie předních a zadních světlometů se dnes stávají standardem. Minimálně pak volitelným příplatkovým prvek.
Mezi nezpochybnitelné výhody zmíněného typu osvětlení patří nižší spotřeba elektrické energie, vyšší svítivost, mimo jiné pak životnost samotných diod. Uvedená fakta zřejmě inspirovala německé konstruktéry, protože ti jak známo, „LEDkami“ nešetřili.
Jejich celkový počet, na vozu s označením W222, dosahuje magické hranice 500 kusů. Tvoří základ předních a zadních světlometů, mimo jiné i 100% osvětlovací prvek v interiéru. Ve předu se jedná o 60, vzadu pak 36 LED diod. Vnitřek vozu osvětluje celkem 300 diod. Suma sumárum téměř 500 kusů. Klobouk dolů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?