Automobilka Kia dnes spustila výrobu malej rodinnej Vengy na Slovensku, ktorej výroba donedávna prebiehala v českých Nošoviciach.
Kia dnes spustením sériovej výroby Vengy doplnila aktuálne vyrábané modely cee’d a Sportage o malé viacúčelové vozidlo. Do vozidla sa v závode montujú 1,4 a 1,6-litrové benzínové a dieselové motory. Automobil je dostupný v desiatich farebných odtieňoch, pričom dva z nich, modrá a karamelová, sú pre závod úplnými novinkami. Kia Venga sa podobne ako ostatné automobily vyrábané v závode Kia Motors Slovakia exportuje do celej Európy. Spoločnosť investovala v priebehu roka 2011 do úpravy výrobných technológií na produkciu nového modelu viac ako 40 miliónov eur, a zároveň preškolila väčšinu svojich zamestnancov.
Kia Venga je v ponuke v štyroch výbavách. Bezpečnostná výbava zahŕňa napríklad ABS, brzdového asistenta, asistenta pre rozjazd do kopca, či imobilizér na ochranu pred neželaným manipulovaním vozidla cudzou osobou. Batožinový priestor má objem 422 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 1 486 litrov. Najekonomickejšia verzia Kia Venga je vybavená 1,4-litrovým dieselovým motorom so systémom Štart-Stop, ktorý znižuje spotrebu paliva a redukuje emisie CO2 pri zastavovaní a rozbiehaní sa v mestskej premávke. Do ovzdušia vypúšťa iba 117 g/km CO2 a dosahuje priemernú spotrebu 4,5 l/100 km.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.