Pneumatiky, které by se měly nabíjet samy během jízdy vyvíjí společnost Goodyear Tire & Rubber Company. Energii má dodat jen samotné odvalování kol.
Nedostatečný tlak v pneumatikách je problémem. Pokud jsou pneumatiky podhuštěné, mají větší ztráty při tření se silnicí, rychleji se ničí a auto se na nich navíc může hůře ovládat. To způsobuje zvýšenou spotřebu, což má vliv jak na peněženku, tak na životní prostředí. Podle amerického výzkumu stoupá spotřeba na nedohuštěné pneumatice přibližně o 3 %, v přepočtu na peníze se tak zvyšují náklady na provoz o jednu korunu na litr paliva.
Samodohušťující se pneumatika by měla běžné ztráty tlaku řešit. Nemá potřebovat žádný přívod energie, vystačí si s valivým pohybem při jízdě, energie je v něm dostatek.
Společnost Goodyear dostala grant na vývoj tohoto opatření, který značně urychlí jeho uvedení na trh. I přesto jej však nemůžeme očekávat v nejbližších měsících, spíše až ve druhé polovině dekády.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?