Pneumatiky, které by se měly nabíjet samy během jízdy vyvíjí společnost Goodyear Tire & Rubber Company. Energii má dodat jen samotné odvalování kol.
Nedostatečný tlak v pneumatikách je problémem. Pokud jsou pneumatiky podhuštěné, mají větší ztráty při tření se silnicí, rychleji se ničí a auto se na nich navíc může hůře ovládat. To způsobuje zvýšenou spotřebu, což má vliv jak na peněženku, tak na životní prostředí. Podle amerického výzkumu stoupá spotřeba na nedohuštěné pneumatice přibližně o 3 %, v přepočtu na peníze se tak zvyšují náklady na provoz o jednu korunu na litr paliva.
Samodohušťující se pneumatika by měla běžné ztráty tlaku řešit. Nemá potřebovat žádný přívod energie, vystačí si s valivým pohybem při jízdě, energie je v něm dostatek.
Společnost Goodyear dostala grant na vývoj tohoto opatření, který značně urychlí jeho uvedení na trh. I přesto jej však nemůžeme očekávat v nejbližších měsících, spíše až ve druhé polovině dekády.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?