Automobilka Porsche oznámila ztrátu před zdaněním 4,4 miliardy eur. Na vině je prý podíl firmy ve Volkswagenu, informoval v noci na pátek americký deník The Wall Street Journal.
Porsche oznámil, že za ztrátami stojí odpisy za hotově vyplacené opce za akcie Volkswagen (VW). Hotově vyplacené opce jsou finanční nástroje, kde vlastník po uplatnění opce nedostane samu akcii, ale rozdíl mezi hotovostní cenou akcie a cenou, kterou opce měla, když byla uplatněna.
Porsche za účetní rok končící v červenci vykázal čistý zisk 8,23 milionu eur, a to díky miliardové rezervě z výnosů. Díky ní bude moci vyplatit symbolickou dividendu 0,05 eura za přednostní akcii a 0,04 eura za kmenovou akcii.
Nepovedený pokus získat 75procentní podíl mnohem většího konkurenta, a získat tak plnou kontrolu nad VW, se automobilce letos vymstil. Porsche bylo v podstatě donuceno začít jednat o společném podniku pod vedením VW. Porsche následně prodal velké množství opcí Kataru, který se tak stane třetím největším vlastníkem akcií ve společném podniku. Největším vlastníkem zůstane rodina Porsche a německé spolkové zemi Dolní Sasko.
Následkem nevydařené transakce s VW odešel z Porsche výkonný ředitel Wendelin Wiedeking a finační ředitel Holger Haerter. Výroba žádaného sportovního vozu Porsche teď přejde pod aktivity automobilky Volkswagen. Z legendárního vozu se tak stane desátá značka vyráběná pod křídly VW, podobně jako je Audi či Škoda.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.