Zároveň dokáže bojovat se svými soupeři ve stejné třídě i se čtyřmi dveřmi a dostatečným prostorem pro čtyři dospělé cestující. Nová Mazda RX-8 naznačuje budoucnost technologie sportovních vozů značky Mazda - sportovní, praktický, avšak nikoliv nudný!
Mazda RX-8 je uvedena do prodeje na českém trhu již koncem října letošního roku!
Svou českou premiéru si však odbyla již v červnu na brněnském autosalonu!
JEDINEČNÁ JÍZDNÍ DYNAMIKA
Mazda RX-8 se vyznačuje jedinečnou jízdní dynamikou, jejímž základem je nově vyvinutý rotační motor RENESIS a nově vyvinutý systém podvozku s přední nápravou tvořenou dvojitým lichoběžníkem a nově vyvinutou zadní více-prvkovou nápravou. Kompaktní velikost motoru RENESIS umožnila konstruktérům Mazdy RX-8 umístit jej blíže ke středu vozidla, v tzv. uspořádání vpředu - za přední nápravou/pohon zadních kol. Tím bylo dosaženo ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Zásadním způsobem tak byl zvýšen dynamický potenciál nové Mazdy RX-8.
BOHATÉ DĚDICTVÍ
Prostřednictvím nové Mazdy RX-8 a jejího motoru RENESIS napsala společnost Mazda novou a úspěšnou kapitolu historie vozidel s rotačním motorem pod kapotou. Ten je výsledkem dávného dědictví společnosti Mazda, tj. výroby vozů s Wankelovými motory, z nichž některé se mezi řidiči sportovních vozů staly již kultovní záležitostí, jako např. Mazda RX-7. Ta je diky 811.634 prodaným kusům nejpopulárnějším vozem s rotačním motorem na světě a pravděpodobně vstoupí do historie mezinárodní asociace automobilového sportu jako nejúspěšnější model svého druhu na světě vůbec. Předchůdcem Mazdy RX-7 bylo Cosmo Sport 110 S a dalším pak úspěšná Mazda 787B, která se stala obrovským překvapením 24hodinového závodu Le Mans v roce 1991, když obsadila 1. místo.
Více brzy buď v redakčním testu a nebo v našem Autosalonu!
Čerpáno z: MAZDA CR