Nadšenci britské značky Lotus zavítali cíleně na závodní okruh Hockenheimring, kde uspořádali oficiální setkání. Dominantně se účastnili mezinárodně organizované seskupení Club Lotus Germany a Club Lotus Austria, ale i jednotlivci z dalších zemí, jako třeba ze Švýcarska nebo Anglie.
Chapmanův duch se vznášel na krásnou atmosférou ortodoxních milovníků jeho značky, která stále připomíná slavnou éru ve formuli 1. Vlastníci i obdivovatelé vzájemně diskutovali a s radostí prožívali hromadnou sešlost sportovních vozů stejné značky ke které je poutá stejné srdce. Četné zastoupení měli vozy Elise v tradičně křiklavých barvách včetně verze gabrio, ale slušela jim také černá barva. Zároveň tuto velkolepou událost navštívila i jediná Češka Romana Trmatová, která obdivuje jak sportovní vozy, tak i F1. Z vybrané nabídky ji zaujal zejména Lotus Elise v černé barvě. Tato půvabná dáma se též osobně setkala se synem Colina Chapmana i některými bývalými pracovníky Team Lotus.
Extrémní křiklavost je na typu Elise typická více než u jiných sportovních vozů a nutno dodat, že jim opravdu sluší. To lze třeba konstatovat i o barvách, které bychom si u jiných sporťáků dokázali těžko představit, například signální zelená.
Kromě novodobých typů Elise a Exige byla zastoupena i klasická řada Esprit a to jak ve starších verzích, tak i v novějších. Poslední nová verze, která byla též použita v amerických filmech Pretty woman nebo Základní instinkt se v současné době sice již nevyrábí, ale připravuje se jejich pokračovatel.
Nechyběl ani starší typ Europe, který ještě dnes působí velmi impozantně a tvarově lze těžko uvěřit, že jde již o 40 let starý model. Navíc v černé barvě s konturami JPS dodával ten správný image spjatý s F1. Geniální Colin Chapman nebyl jen věhlasný konstruktér a šéf týmu, ale marketingový mág, který předběhl dobu v mnoha směrech.
Naopak relativně novodobou zajímavostí byl Lotus 340R, který byl vyráběn před 6 lety a byl opět na pomezí futuristických tvarů, čímž typicky udržuje dlouholetý standard. Označení 340 se odvolává na poměr síly a váhy, protože ačkoliv má motor pouze 170 koňských sil, tak hmotnost vozu je půl tuny, čímž síla skutečně pracuje v ekvivalentu 340 koňských sil.
Bonusem víkendového setkání byla účast všech vozů Lotus na překonání zápisu do Guinessovy knihy rekordů. Šlo o rekord, který představoval největší možný počet sportovních cestovních vozů na trati. Po právu jim to všem při jízdě opravdu slušelo.
Každý návštěvník mohl nasát nádhernou atmosféru v blízkosti reálných Lotusů, které není možné vidět běžným způsobem na silnicích, neboť nejde o rozšířené auto a tudíž je jeho zahlédnutí v běžném provozu téměř vzácností. Obdobně průběh setkání Lotusů i samotná jízda krasavců zanechaly neopakovatelné dojmy.
Pro příznivce značky Lotus a zejména pro jejich vlastníky zmiňujeme, že již existuje i oficiální Lotus Club CZ, který též vyvíjí zajímavé aktivity včetně srazů. Případní zájemci o bližší informace mohou kontaktovat klub přes adresu: fanclubf1@seznam.cz.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.