Sraz Lotusů na Hockenheimu

Jaroslav Vehrle, 21. května 2008, 15:45 Google+

Nadšenci britské značky Lotus zavítali cíleně na závodní okruh Hockenheimring, kde uspořádali oficiální setkání. Dominantně se účastnili mezinárodně organizované seskupení Club Lotus Germany a Club Lotus Austria, ale i jednotlivci z dalších zemí, jako třeba ze Švýcarska nebo Anglie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: www.auto-news / Jaroslav Vehrle

Sdílejte článek

Chapmanův duch se vznášel na krásnou atmosférou ortodoxních milovníků jeho značky, která stále připomíná slavnou éru ve formuli 1. Vlastníci i obdivovatelé vzájemně diskutovali a s radostí prožívali hromadnou sešlost sportovních vozů stejné značky ke které je poutá stejné srdce. Četné zastoupení měli vozy Elise v tradičně křiklavých barvách včetně verze gabrio, ale slušela jim také černá barva. Zároveň tuto velkolepou událost navštívila i jediná Češka Romana Trmatová, která obdivuje jak sportovní vozy, tak i F1. Z vybrané nabídky ji zaujal zejména Lotus Elise v černé barvě. Tato půvabná dáma se též osobně setkala se synem Colina Chapmana i některými bývalými pracovníky Team Lotus.

Extrémní křiklavost je na typu Elise typická více než u jiných sportovních vozů a nutno dodat, že jim opravdu sluší. To lze třeba konstatovat i o barvách, které bychom si u jiných sporťáků dokázali těžko představit, například signální zelená.

Kromě novodobých typů Elise a Exige byla zastoupena i klasická řada Esprit a to jak ve starších verzích, tak i v novějších. Poslední nová verze, která byla též použita v amerických filmech Pretty woman nebo Základní instinkt se v současné době sice již nevyrábí, ale připravuje se jejich pokračovatel.

Nechyběl ani starší typ Europe, který ještě dnes působí velmi impozantně a tvarově lze těžko uvěřit, že jde již o 40 let starý model. Navíc v černé barvě s konturami JPS dodával ten správný image spjatý s F1. Geniální Colin Chapman nebyl jen věhlasný konstruktér a šéf týmu, ale marketingový mág, který předběhl dobu v mnoha směrech.

Naopak relativně novodobou zajímavostí byl Lotus 340R, který byl vyráběn před 6 lety a byl opět na pomezí futuristických tvarů, čímž typicky udržuje dlouholetý standard. Označení 340 se odvolává na poměr síly a váhy, protože ačkoliv má motor pouze 170 koňských sil, tak hmotnost vozu je půl tuny, čímž síla skutečně pracuje v ekvivalentu 340 koňských sil.

Bonusem víkendového setkání byla účast všech vozů Lotus na překonání zápisu do Guinessovy knihy rekordů. Šlo o rekord, který představoval největší možný počet sportovních cestovních vozů na trati. Po právu jim to všem při jízdě opravdu slušelo.

Každý návštěvník mohl nasát nádhernou atmosféru v blízkosti reálných Lotusů, které není možné vidět běžným způsobem na silnicích, neboť nejde o rozšířené auto a tudíž je jeho zahlédnutí v běžném provozu téměř vzácností. Obdobně průběh setkání Lotusů i samotná jízda krasavců zanechaly neopakovatelné dojmy.

Pro příznivce značky Lotus a zejména pro jejich vlastníky zmiňujeme, že již existuje i oficiální Lotus Club CZ, který též vyvíjí zajímavé aktivity včetně srazů. Případní zájemci o bližší informace mohou kontaktovat klub přes adresu: fanclubf1@seznam.cz.

 

Vytisknout

Diskuze: Sraz Lotusů na Hockenheimu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

A3

Audi A3 TDI clubsport quattro

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud