BMW Z4 2,2

ar1, 11. září 2003, 15:52 Google+

Výkonný a sportovní vůz s estetickým designem, nabízí výjimečně přesné a bezpečné řízení a tak zaručuje radost...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

z jízdy toho nejvyššího kalibru.

BMW Z4 je hrdým nositelem všech klasických prvků typického roadsteru - dlouhé a štíhlé přední kapoty ukrývající motor, dlouhým rozvorem, krátkými převisy a nízkou pozici sedadla řidiče posunutou výrazně dozadu. Vzrušující design vozu charakterizuje fascinující souhra vypouklých a klenutých partií, ostrých rohů a jemných křivek. Tento intenzivní optický dojem vytváří nové přechody světel a stínů z každého úhlu, čímž dotváří výjimečný charakter vozu BMW Z4.

Nové šasi nabízí fanouškům roadsterů nejen prostorný kokpit se sportovně tvarovanými sedadly již ve standardní výbavě, ale rovněž velký zavazadlový prostor s variabilním úložným prostorem pro střechu, který nabízí až 260 litrů (9,1 kubických stop) prostoru, což je dost pro dvě golfové tašky. Plátěná střecha se skládá do tvaru Z a obsazuje vyhřívané zadní okno ze skla. Z4 je vybaven dvěma vysoce pružnými šestiválci, motorem Z4 3.0i (170 kW / 231 PS, nejvyšší rychlost 250km/h) a Z4 2.5i (141 kW / 192 PS, nejvyšší rychlost 235 km/h), které nabízejí ten nejdokonalejší požitek z jízdy v roadsteru. Mimořádná síla obou motorů je přenášena na vozovku přes modifikovanou zadní nápravu z modelu BMW řady 3 a šestistupňovou manuální převodovku (u modelu Z4 2.5i pětistupňovou). Technologie dynamické kontroly jízdy (DDC - Dynamic Drive Control) poskytuje řidiči ještě spontánnější možnost akcelerace a kontaktu s plynovým pedálem, sportovní a přímé řízení a navíc rovněž ještě dynamičtější program změny převodových stupňů, který je součástí pětistupňové automatické převodovku, která se dodává na přání.

Široký rozchod, extrémně nízké těžiště, optimální rozdělení hmotnosti mezi obě nápravy v poměru 50:50 a velmi přesné řízení (s elektrickým posilovačem) jsou jednou z příčin výjimečné hbitosti modelu Z4. Takřka jako samozřejmost potom bereme vysoce výkonné nevadnoucí brzdy, pneumatiky umožňující jízdu i při defektu, které jsou nabízeny jako standard, a systém dynamické kontroly stability vozidla (DSC II - Dynamic Stability Control) s požadovaným trakčním režimem, který garantuje tu nejvyšší bezpečnost za jízdy ve všech situacích. V neposlední řadě potom BMW Z4 nabízí pasivní bezpečnost nejvyššího standardu. Budíky a přístroje, které se nacházejí pod stříškou na sportovní přístrojové desce umožňují řidiči Z4 kontrolovat všechny funkce vozu za všech okolností. Příplatková nabídka zahrnuje sofistikovaný navigační systém s širokoúhlým displejem 16:9 plně integrovaný do přístrojové desky, špičkový hifi systém vyvedený v technologii carver pro nejkvalitnější reprodukci basů a auto telefon. Standardní nabídka Z4 zahrnuje kůží potažený sportovní volant, bezpečnostní systém při převrácení vozu a spoustu prostorných odkládacích míst.

Zdroj: BMW CR

Vytisknout

Diskuze: BMW Z4 2,2

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Novinky Audi na autosalonu IAA Frankfurt 2003 - anotační foto

Novinky Audi na autosalonu IAA Frankfurt 2003

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud