Aerodynamika Ferrari F430 byla dolaďována v aerodynamickém tunelu výzkumného ústavu motorových vozidel ve Stuttgartu.
Pomocí tohoto zařízení je možno simulovat chování vozu za různých rychlostí a zjišťovat tak přesné působení aerodynamických sil. Po úpravách pak pomocí porovnání lze získat přesnou představu o tom, jakým směrem upřít úsilí při zlepšování jízdních vlastností, stability, přítlačné síly i snižování aerodynamického odporu.
Testy aerodynamiky Novitec Rosso pro supersport Ferrari F430 se odehrávaly při simulované rychlosti 140 km/h. Každý díl aerodunamického programu Novitec Rosso byl testován nejen samostatně, ale také v kombinacích se všemi ostatními v mnoha různých konfiguracích, aby bylo dosaženo co nejlepších možných výsledků.
Vztlakový efekt, který je způsoben zvyšující se rychlostí, se pomocí pečlivě navržených aerodynamických dílů Novitec Rosso podařilo změnit na generovanou přítlačnou sílu. tento aerodynamický přítlak zlepšuje stabilitu vozu při vysokých rychlostech. Přední spoiler Novitec Rosso přidává při rychlosti 140 km/h na přední nápravě přítlačnou sílu 15.2 kg. Koeficient odporu vzduchu se podařilo snížit na hodnotu 0.37.
Kompletní aerodynamický balíček, zahrnující přední nárazník, zadní difuzer, nástavce prahů a zadní křídlo, pak zajišťuje generování přítlačné síly 8.1 kg na přední nápravě a 35.3 kg na zadní nápravě.
Aerodynamický balíček Novitec Rosso nabízí řidičům Ferrari F430 zvýšení bezpečnosti a více radosti z řízení, a to obzvláště ve vyšších rychlostech.
Foto: Ferrari
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.