Audi pokračuje ve své expanzi nových motorů a nyní rozšiřuje nabídku pro model A6. Ke konci roku bude k dispozici nový benzínový šestiválec FSI o objemu 2,8 litru.
Nový benzínový agregát bude zaplňovat mezeru mezi současnými benzínovými jednotkami 2,4 litru a 3,2 FSI. Z objemu 2,8 litru vydolovali motoráři od Audi výkon 154 kW (210 koní), točivý moment vrcholí na hodnotě 280 Nm v rozmezí od 3 000 do 5 000 ot/min.
Nový agregát, který opět využívá technologii FSI, se spokojí s přídělem 8,7 litru benzínu na sto kílometrů. Proti staršímu modelu, který se montuje do Superbu (ale do A6 se nedodává) má nový motor o téměř 10% vyšší výkon, lepší průběh parametrů, klidnější chod a nižší spotřebu.
Foto: Audi Press
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.