Všichni víme, že zima dokáže našim autům způsobit spoušť. Mrazivé teploty, sníh a led nalepený na čelním skle a pokles tlaku v pneumatikách jsou jen některé příklady nebezpečí spojených se zimním počasím, kterým se my i naše vozidla musíme umět přizpůsobit a překonat je. Zatímco svá auta můžeme připravit tak, aby byla vybavena na někdy kruté zimní období, bohužel, silnice, po kterých jezdíme, připravit nemůžeme.
S klesajícími teplotami vytvářejí zimní počasí na silnicích nebezpečné podmínky. Podle HZSČR je riziko dopravních nehod v zimě 15x vyšší. Tato skutečnost potvrzuje důležitost přípravy vozidla a opatrné i defenzivní jízdy, aby byla zajištěna bezpečnost všech osob ve vašem vozidle i ostatních účastníků silničního provozu.
Existuje však několik kroků, které mohou řidiči podniknout ještě předtím, než vyrazí na silnici. Na co dát pozor především, jsme se ptali těch nejpovolanějších, odborníků Pirelli.
Správné pneumatiky„Ujistěte se, že na bočnici pneumatiky hledáte symbol třívrcholové horské sněhové vločky (3PMSF), abyste se ujistili, že vaše zimní pneumatika splňuje požadavky pro jízdu na těžkém sněhu,“ upozorňuje na tu nejdůležitější zimní výbavu Zdeněk Vacl z Pirelli.
Co říká výrobcePodívejte se, jaké pneumatiky doporučuje výrobce pro vaše konkrétní vozidlo, protože pneumatiky pro originální výbavu jsou pro váš vůz úzce vyvíjeny ve spolupráci s výrobcem.
Jaké bude počasí? Kromě toho si vždy zjistěte, jaké povětrnostní podmínky a teploty jsou běžné v oblasti, kde budete řídit - to platí i pro dovolenou a výlety.
Údržba pneumatikI když je snadné zapomenout na kontrolu pneumatik, když je třeba se starat o milion jiných věcí, nechcete, abyste je museli měnit až ve chvíli, kdy jste ji opotřebili za její limit. „Běhouny svých pneumatik kontrolujte často. Pozornost věnujte především adekvátní hloubce dezénu a tlaku, případně alespoň opticky zkontrolujte stav pneumatik, jestli někde není boule či jiné viditelné mechanické poškození,“ doporučuje Zdeněk Vacl.
Nyní, když jste připraveni, byste měli být připraveni vyrazit na cestu. Možná se však ptáte: „Jak mohu zajistit bezpečnost sobě i ostatním poté, co vyjedu na silnici?“ To je dobrá otázka a my vám s ní pomůžeme.
1. Přiměřená rychlost: Pro začátek je důležité jezdit pomalu. Vždy se ujistěte, že jedete přiměřenou rychlostí, a při jízdě na mokrém nebo zasněženém povrchu upravte rychlost tak, abyste zohlednili nižší trakci.
2. Nulová agresivita: Vyvarujte se náhlého, nadměrného nebo agresivního zrychlování, zatáčení nebo brzdění, protože to může způsobit ztrátu přilnavosti vozidla.
3. Bezpečná vzdálenost: Dodržujte odstup od vozidla jedoucího před vámi, abyste si ponechali dostatečnou vzdálenost pro případ, že budete muset náhle zastavit. Platí pravidlo 2 sekund. To znamená, že vozidla by měla mezi sebou dodržovat takovou vzdálenost, kterou ujede při dané rychlosti za dvě sekundy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?