Všichni víme, že zima dokáže našim autům způsobit spoušť. Mrazivé teploty, sníh a led nalepený na čelním skle a pokles tlaku v pneumatikách jsou jen některé příklady nebezpečí spojených se zimním počasím, kterým se my i naše vozidla musíme umět přizpůsobit a překonat je. Zatímco svá auta můžeme připravit tak, aby byla vybavena na někdy kruté zimní období, bohužel, silnice, po kterých jezdíme, připravit nemůžeme.
S klesajícími teplotami vytvářejí zimní počasí na silnicích nebezpečné podmínky. Podle HZSČR je riziko dopravních nehod v zimě 15x vyšší. Tato skutečnost potvrzuje důležitost přípravy vozidla a opatrné i defenzivní jízdy, aby byla zajištěna bezpečnost všech osob ve vašem vozidle i ostatních účastníků silničního provozu.
Existuje však několik kroků, které mohou řidiči podniknout ještě předtím, než vyrazí na silnici. Na co dát pozor především, jsme se ptali těch nejpovolanějších, odborníků Pirelli.
Správné pneumatiky„Ujistěte se, že na bočnici pneumatiky hledáte symbol třívrcholové horské sněhové vločky (3PMSF), abyste se ujistili, že vaše zimní pneumatika splňuje požadavky pro jízdu na těžkém sněhu,“ upozorňuje na tu nejdůležitější zimní výbavu Zdeněk Vacl z Pirelli.
Co říká výrobcePodívejte se, jaké pneumatiky doporučuje výrobce pro vaše konkrétní vozidlo, protože pneumatiky pro originální výbavu jsou pro váš vůz úzce vyvíjeny ve spolupráci s výrobcem.
Jaké bude počasí? Kromě toho si vždy zjistěte, jaké povětrnostní podmínky a teploty jsou běžné v oblasti, kde budete řídit - to platí i pro dovolenou a výlety.
Údržba pneumatikI když je snadné zapomenout na kontrolu pneumatik, když je třeba se starat o milion jiných věcí, nechcete, abyste je museli měnit až ve chvíli, kdy jste ji opotřebili za její limit. „Běhouny svých pneumatik kontrolujte často. Pozornost věnujte především adekvátní hloubce dezénu a tlaku, případně alespoň opticky zkontrolujte stav pneumatik, jestli někde není boule či jiné viditelné mechanické poškození,“ doporučuje Zdeněk Vacl.
Nyní, když jste připraveni, byste měli být připraveni vyrazit na cestu. Možná se však ptáte: „Jak mohu zajistit bezpečnost sobě i ostatním poté, co vyjedu na silnici?“ To je dobrá otázka a my vám s ní pomůžeme.
1. Přiměřená rychlost: Pro začátek je důležité jezdit pomalu. Vždy se ujistěte, že jedete přiměřenou rychlostí, a při jízdě na mokrém nebo zasněženém povrchu upravte rychlost tak, abyste zohlednili nižší trakci.
2. Nulová agresivita: Vyvarujte se náhlého, nadměrného nebo agresivního zrychlování, zatáčení nebo brzdění, protože to může způsobit ztrátu přilnavosti vozidla.
3. Bezpečná vzdálenost: Dodržujte odstup od vozidla jedoucího před vámi, abyste si ponechali dostatečnou vzdálenost pro případ, že budete muset náhle zastavit. Platí pravidlo 2 sekund. To znamená, že vozidla by měla mezi sebou dodržovat takovou vzdálenost, kterou ujede při dané rychlosti za dvě sekundy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.