Vylepšené elektromobily Volkswagen ID.4 a ID.5 se zcela novým konceptem ovládání a novým pohonem. Výkonnější a hospodárnější - nový pohon poskytuje až o 60 kW vyšší výkon a podle metodiky WLTP dojezd až 556 km. Atraktivní poměr cena / výkon - ceny zůstávají konstantní. Začínají ale až na 1 435 900 Kč.
Volkswagen zahajuje předprodej zdokonalených modelů ID.4 a ID.5. Oba elektrické modely VW jsou nyní nabízeny se zcela nově vyvinutou generací informačních a zábavních systémů. Kromě toho nalézá ve verzích „Pro“ a „GTX“ uplatnění nový systém pohonu. Hospodárný pohon, použitý poprvé v modelu ID.7, nabízí výrazně vyšší výkon a točivý moment při současně nižší spotřebě elektrické energie. Kombinovaný dojezd podle metodiky WLTP se u všestranného elektrického SUV ID.4 prodloužil díky novému elektrickému pohonu až na 550 kilometrů. Prostorné SUV kupé ID.5 ujede nyní na jedno nabití sady akumulátorů až 556 kilometrů podle metodiky WLTP.
Imelda Labbé, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen, k tomu říká: „Naši zákazníci se mohou u nových modelů ID.4 a ID.5 těšit na výjimečné technické výkony. Software i informační a zábavní systémy odpovídají nejnovějšímu stavu vývoje. Navíc je doplňuje rozsáhlá nabídka asistenčních systémů, která uspokojí každé přání. Zdokonalené modely ID.4 a ID.5 stojí díky svým novým technologiím a uznávaným vyváženým jízdním, komfortním a prostorovým vlastnostem na vrcholu svého segmentu.“
Intuitivní ovládání. Volkswagen výrazně zdokonalil přístrojovou desku modelů ID.4 a ID.5. Pozornost přitom zaměřil na intuitivní ovládání. Obě modelové řady na základě toho obdržely kompletně novou generaci softwaru a nový sériově dodávaný informační a zábavní systém s úhlopříčkou displeje zvětšenou na 32,8 centimetru (12,9 palce). Informační a zábavní systém přesvědčí zcela novou strukturou menu. Zdokonalen byl „Digital Cockpit“ (sériově dodávaný digitální panel sdružených přístrojů) a na přání dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou. Dotykové posuvníky pro nastavování klimatizace a hlasitosti jsou nyní osvětlené. Nový je také multifunkční volant s novou logikou ovládání. Volkswagen kromě toho přemístil volič provozních režimů pohonu z tělesa „Digital Cockpitu“ a dal mu podobu samostatné páčky na sloupku řízení – stejně jako v modelu ID.7. Tím vznikl prostor pro větší displej informačního a zábavního systému. Ovládání v modelech ID.4 a ID.5 přivádí k dokonalosti rovněž nový hlasový asistent IDA, který reaguje ještě precizněji na hlasové povely pronášené hovorovým jazykem a nabízí nové funkce. Mezi ně nyní patří například také informace z cloudu o počasí, vývoji sportovních zápasů nebo kurzech na akciové burze, které si může uživatel od asistenta IDA vyžádat. Na přání nabízí Volkswagen pro oba modely navíc nový prémiový audiosystém Harman Kardon s výkonem 480 W a deseti reproduktory (včetně centrálního reproduktoru a subwooferu). O 75 procent vyšší točivý moment. Nejvýznamnějším novým technickým prvkem všech verzí nových modelů ID.4 a ID.5 s akumulátorovou baterií o využitelné kapacitě 77 kWh je hospodárný pohon. Díky novému elektromotoru na zadní nápravě a nové generaci akumulátorů se podařilo snížit spotřebu elektrické energie a zvýšit výkon. Ve verzích ID.4 Pro1 a ID.5 Pro s pohonem zadních kol nalézá nyní uplatnění elektromotor o výkonu 210 kW (286 k), který poskytuje o 60 kW vyšší výkon než elektromotor v předchůdci. Výkonová charakteristika je v každé situaci dynamičtější, protože se zvýšil také točivý moment – z 310 N.m na 545 N.m. Zvýšení o 235 N.m znamená nárůst o cca 75 procent. Verze ID.4 Pro 4MOTION poskytuje s novým elektromotorem vzadu a dodatečným elektromotorem na přední nápravě rovněž celkový nejvyšší výkon 210 kW (286 k), což odpovídá zvýšení o 15 kW (21 k).
Verze GTX – z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Mimořádně sportovní vrcholné verze ID.4 GTX a ID.5 GTX, vybavené rovněž pohonem všech kol, budou poskytovat celkový nejvyšší výkon 250 kW (340 k), tedy o 30 kW (41 k) více než dosud. Výsledné zvýšení dynamiky je opravdu výrazné, což naznačuje již údaj o zrychlení z 0 na 100 km/h. S 5,4 sekundy nyní obě verze GTX výrazně překonávají hranici 6,0 sekundy. Stejně jako doposud mají modely ID.4 GTX a ID.5 GTX nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 180 km/h. Po vzoru verzí GTX však nyní vzrostla nejvyšší rychlost verzí „Pro“ na 180 km/h (dosud 160 km/h).
Za deset minut dostatek energie pro dalších 178 kilometrů. Všechny verze modelů ID.4 a ID.5 s novou sadou akumulátorů o kapacitě 77 kWh mají delší dojezd. Dva příklady: Nové ID.4 Pro ujede na jedno nabití až 550 kilometrů (kombinovaný cyklus WLTP) – to je o "úžasných" 17 kilometrů více než u předchůdce. U nového ID.5 Pro to je až 556 kilometrů – to znamená nárůst o "neméně úžasných" 11 kilometrů. Varianty modelů ID.4 a ID.5 s pohonem zadních kol lze nabíjet stejně jako dosud nejvyšším výkonem 135 kW. Verze s pohonem všech kol nabízejí při stejnosměrném nabíjení nabíjecí výkon zvýšený ze 135 kW až na 175 kW. Za pouhých deset minut přijmou tyto verze ID. při maximálním nabíjecím výkonu energii pro dalších 178 kilometrů.
Rychlejší nabíjení na cestách. Nový systém řízení nabíjení a udržování optimální provozní teploty ve všech verzích modelů ID.4 a ID.5 zajišťuje nyní za jízdy uvedení akumulátorových článků na nejvhodnější teplotu před příští zastávkou kvůli nabíjení stejnosměrným proudem. Díky tomuto opatření budou modely ID.4 a ID.5 schopny pojmout co nejrychleji novou energii především na trasách s jednou nebo několika zastávkami kvůli nabíjení.
Komfortní a současně dynamické. Novému systému pohonu bylo přizpůsobeno také nastavení podvozku. Volkswagen kromě toho zdokonalil řízení na přání dodávaného adaptivního podvozku DCC a manažera jízdní dynamiky koncipoval pro ještě větší rozsah charakteristik od komfortního až po dynamické nastavení.
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.