Zima na krku a vaše auto čeká opět sníh na kapotě a vás škrábání skla? Nejvyšší čas rozhlédnout se po vhodném parkovacím stání či garáži. Vyplatí se platit za vlastní vyhrazené místo nebo je lepší vložit peníze rovnou do zděné garáže? Poradíme vám, co vše byste měli předem zvážit. Otázku parkovaní se ale vyplatí řešit už při koupi bytu nebo stěhování do nového pronájmu.
Garáž jako horké zbožíNajít místo na parkování je ve větších městech nadlidský úkol. Příjezdy z práce se často mění ve stresující hon za uvolněným stáním. Není se čemu divit – v České republice je registrovaných přibližně 6,5 milionu osobních automobilů a v rámci Evropské unie patříme k zemím s největším počtem osobních vozů na obyvatele. Parkovací místa se tak stávají doslova horkým zbožím, což se promítá i do jejich cen.
„Garáží bude vždy méně než zájemců. Nejvýrazněji to vidíme třeba na českých sídlištích. Byla stavěna v době, kdy mít auto byla výsada, a počet parkovacích míst tak neodpovídá aktuálním potřebám obyvatel. A navíc se potvrzuje, že kdo nemá problém koupit si drahý vůz v ceně dvou nebo tří milionů, nemá problém ani se zaplacením předraženého parkovacího stání. Ceny se pak drží nahoře, protože majitelé nemají důvod je vzhledem k vysoké poptávce snižovat,“ dodává Ondřej Strada za Bezrealitky.
Vyhrazené místo, nebo raději garáž?Pokud pohlédneme na možnosti vlastního stání čistě prakticky, jeví se výhodněji vlastní garáž. Auto je mimo vliv nepříznivého počasí, ráno nemusíte řešit namrzlá skla nebo kaluže při vystupování. Vlastní garáž vůz lépe ochrání před zloději a vandaly, a navíc ji můžete využít také ke skladování věcí. Ceny garáží se však drží velmi vysoko, přičemž do nich promlouvá jak lokalita, tak to, zda jsou samostatné či sdílené.
„Pokud hledáte podzemní garáž v širším centru, narazíme pravděpodobně na velmi nadsazené ceny – a s minimální nadějí poklesu. U zděných garáží na okraji města ceny spíše stagnují, ale i zde platí, že majitel bude garáž raději pronajímat, než aby nevýhodně prodal,“ upozorňuje Ondřej Strada.
Výrazně levnější variantou oproti zděné garáži se tak jeví parkovací stání. Pokud je kryté, např. v parkovacím domě, nemusíte řešit ani rozmary počasí. Vždy je tu však vyšší riziko vandalismu nebo neúmyslného poškození vozu – proto byste si při pronájmu nebo nákupu stání měli ověřit, zda je prostor dostatečně monitorován a chráněn. U vyhrazených stání před domem pak hrozí, že vám místo někdo obsadí a vy se budete jen stěží domáhat jeho uvolnění.
Výběr neuspěchejteJak se v nabídce neztratit a nepřeplatit až příliš mnoho? S nákupem garáže nebo stání nespěchejte a nejprve si propočtěte náklady. Začněte se stanovením maximální částky, kterou jste ochotni za místo dát. Poté si spočítejte, kolik by vás stálo parkování v pronájmu po dobu 10-20 let a uvidíte, zda je pro vás výhodnější koupě či nájem. Myslete na to, že pronájem lze vždy zrušit, pokud by se objevila výhodná možnost nákupu garáže.
Tipy, které při nákupu garáže ušetří čas:- nastavte si hlídací psy a nechte si zasílat nabídky z realitních portálů- nebojte se napsat i na dražší nabídky a oslovit majitele, aby se ozvali, pokud by šla cena dolů- ptejte se známých, sousedů v lokalitě nebo v zájmových skupinách, abyste se dostali i k nabídkám, které se do inzerátu ani nedostanou
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?