Škoda Auto chce ještě v letošním roce umožnit placení za palivo u čerpacích stanic přímo z displeje umístěného ve voze. V současnosti jedná s velkými sítěmi jako je OMV, Benzina nebo MOL, ale i menšími provozovateli o spolupráci. Na tiskové konferenci to uvedl Jaroslav Pelant ze společnosti Škoda X, na kterou se přejmenovala Škoda DigiLab.
"Usilovně na tom pracujeme, aby byla služba dostupná v Česku ještě letos, stejně jako placení z vozu za parkování," uvedl Pelant.
Služba Pay to Fuel již běží v pilotním provozu v Německu, Lucembursku a Dánsku a v létě se má rozšířit do dalších čtyř zemí. Dohromady bude dostupná u 4500 čerpadel. Do konce roku má být již v 11 zemích a u 16.000 stanic.
Podobně chce Škoda prostřednictvím své digitální dceřiné firmy Škoda X rozšířit další služby, jako je placení z vozu za parkování, které by se rovněž mělo objevit v Česku letos. Další aplikací je Offers, která umožňuje získávat přímo na displej vozu nabídky z obchodů a od dalších partnerů značky. Rozšířit se má i služba sdílení aut HoppyGo.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.