Středočeští kriminalisté dopadli a obvinili dva cizince, kteří na území republiky kradli velmi sofistikovaným způsobem luxusní auta. Podle policie mají na svědomí krádeže 11 vozů se škodou téměř 12 milionů korun. Mužům ve věku 29 a 31 let hrozí až osmileté tresty, informovala dnes ČTK mluvčí středočeské policie Vlasta Suchánková.
Dvojice se zaměřovala na vozidla s bezklíčovým ovládáním zámků a startování. Vyráželi pro ně několik měsíců z polského příhraničí. Do ČR pokaždé přijeli s vozem s polskou registrační značkou, a aby ztížili své odhalení, auta měnili. Kradli v noci pomocí speciálního zařízení, jež umí přenést kódovanou informaci z klíče do blízkosti vozidla. K odcizení jim stačilo několik vteřin a vůz nijak nepoškodili.
Jeden z pachatelů pokaždé přistoupil co nejblíž ke vchodu rodinného domu, před nímž stál zaparkovaný vůz. "Jelikož v prostoru za vchodovými dveřmi majitelé zpravidla své klíče od vozu odkládají, zaměřil jeden z mužů speciální zařízení přes zeď domu, kde došlo k přijetí a propojení signálu z klíče, který současně vyslal signál k vozidlu, u kterého čekal druhý z pachatelů. Ten pak do otevřeného vozu nastoupil, nastartoval a odjel s ním," uvedla mluvčí.
Kriminalisté se případem zabývali od loňského srpna, kdy se začala ztrácet první luxusní vozidla, a to nejen ve Středočeském, ale i v Libereckém a Královéhradeckém kraji nebo v Praze. Loni v říjnu se podařilo dvojici cizinců zadržet. Jednoho muže policisté zatkli přímo v kradeném voze poté, co s ním při ujíždění majiteli havaroval. Druhého muže policisté dopadli v doprovodném vozidle.
Kriminalisté cizince obvinili z krádeže a soud je vzal do vyšetřovací vazby. Letos v dubnu obvinění rozšířili o další desítku případů. U obviněných také zajistili speciální elektrotechnické zařízení používané ke krádežím a vozidlo Mercedes, s nímž přijeli do ČR.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.