S návrhem legislativy, který od roku 2035 zakazuje prodej nových automobilů se spalovacím motorem, nesouhlasí 77 procent Čechů. Hlavními důvody jsou obavy z nedostupnosti aut a nedostatečné přípravy podmínek a infrastruktury na takovou změnu. Vyplývá to podle ČTK z aktuálního průzkumu agentur Nielsen a Ressolution Group.
Informace o připravovaném návrhu legislativy Evropské unie, podle které by od roku 2035 měla mít všechna nová osobní a dodávková auta nulové emise oxidu uhličitého, postřehlo 83 procent Čechů aktivních na internetu. Z mužů je to dokonce 90 procent, u žen 77 procent. S návrhem legislativy jsou více obeznámeni lidé starší 45 let (88 procent), ale setkala se s ním i většina mladších respondentů (zhruba 78 procent). Opatření je součástí balíčku legislativních návrhů Evropské komise, tzv. "Fit for 55", které mají vést ke snížení emisí skleníkových plynů.
Ti z dotázaných, kteří o daném návrhu vědí, s jeho přijetím v naprosté většině nesouhlasí. Pro je pouze 17 procent dotázaných. Největší procento zastánců přijetí této legislativy je podle průzkumu mezi respondenty z nejmladší věkové skupiny 18 až 34 let. S rostoucím věkem pak procento těch, kteří s přijetím souhlasí, klesá.
Větší podíl odpůrců je mezi lidmi žijícími na vesnicích, kde je proti 84 procent z nich. Právě obyvatelé menších obcí často patří k těm, kteří se bez auta neobejdou a jsou na tom hůře i z pohledu infrastruktury, připomněli výzkumníci.
Nejčastěji označovaným důvodem pro nesouhlas s legislativou EU, která by prakticky zakázala prodej aut na benzinový nebo dieselový pohon, je obava, že pro řadu lidí budou kvůli tomu auta nedostupná (68 procent). Plných 53 procent odpůrců si také myslí, že do roku 2035 nebudou dostatečně připravené podmínky na takovou změnu, například nebude dostatek dobíjecích stanic.
Agentury upozorňují, že auta s alternativními typy pohonu jsou v Česku rozšířená velmi málo. Pět procent majitelů má vůz na zkapalněný ropný plyn (LPG). Auta s hybridním pohonem mají dvě procenta lidí a automobily na elektrický pohon představují momentálně jen necelé jedno procento vozů v Česku. Naopak v autech na benzin jezdí 70 procent řidičů.
U více než třetiny lidí bude mít nová legislativa vliv při nákupu nového auta v příštích pěti letech. Mezi lidmi ve věku 18 až 34 let se podle chystaných změn bude rozhodovat dokonce polovina těch, kteří si chtějí auto pořídit.
Průzkum se uskutečnil metodou on-line sběru dat, zúčastnilo se ho 500 lidí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?