Divize elektromobilů americké automobilky Ford Motor prohloubila v loňském roce provozní ztrátu na 2,1 miliardy USD (45,6 miliardy Kč). Další ztrátu v divizi elektromobilů očekává automobilka také letos, a to kolem tří miliard USD. K zisku by se výroba elektromobilů mohla dostat před koncem roku 2026. Ford výsledky divize zveřejnil podle ČTK spolu s podrobnostmi o novém formátu svého finančního výkaznictví.
Od výsledků za první čtvrtletí letošního roku, které oznámí 2. května, začne Ford zveřejňovat výsledky za jednotlivé divize, a to divizi Model e zahrnující elektromobily, divizi Blue zahrnující vozy se spalovacím motorem a hybridní vozy, a divizi Pro, pod kterou spadají komerční vozy a služby. Nový systém má poskytnout investorům větší transparentnost.
Finanční ředitel John Lawler dodal, že Ford už nebude rozdělovat výsledky podle regionů, pouze podle divizí. Automobilka bude poskytovat čtvrtletní a roční tržby a tržní podíl pro pět svých největších trhů, ale nebude zveřejňovat zprávy podle regionů.
V Číně loni Ford vykázal provozní ztrátu 600 milionů USD, v Evropě jeho hospodaření skončilo zhruba na nule a v Jižní Americe dosáhl zisku 400 milionů USD. V Severní Americe loni zisk činil 9,2 miliardy USD.
Ford očekává, že divize komerčních vozů nazvaná Pro letos téměř zdvojnásobí zisk před zdaněním na šest miliard USD. Divize aut se spalovacím motorem Blue by měla vykázat mírný růst zisku, zhruba na sedm miliard USD.
Za poslední dva roky divize elektromobilů prodělala tři miliardy USD, protože automobilka výrazně investuje do nové technologie. Lawler upozornil, že na divizi Model e je třeba pohlížet jako na start-up, který je zpočátku kvůli investicím do svého rozvoje ztrátový.
Ford v uplynulých dvou letech oznámil, že postaví čtyři nové závody na baterie a nový montážní závod a že vynaloží hodně peněz na nákup surovin pro výrobu elektromobilů. Do konce letošního roku bude Ford podle Lawlera schopen po celém světě vyrobit 600.000 elektromobilů. Do konce roku 2026 chce výrobní kapacitu zvýšit na dva miliony vozů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.